Tavaly a benzin, idén a gumik késői érkezése hátráltatta a pilótákat a laguna secai teszten. Álex Palou címvédőként a leggyorsabb volt, míg csapattársa és a bajnokság egyik másik esélyese, Marcus Ericsson negatív szempontból alkotott nagyot.
A riválisok portlandi tesztje után az Andretti, a McLaren, a Ganassi, a Dale Coyne, a Juncos és a Rahal versenyzői gurultak pályára a szezonzáró helyszínén. 13 pilóta végül csak röviddel ebédidő előtt tudtak elkezdeni körözni Kaliforniában.
Scott Dixon után Felix Rosenqvist és végül Palou volt a lista élén.
„Nagyon jól kezdtünk, nekem és Scottnak is, nagyon kényelmesen éreztük magunkat az autóban.” – idézi Palout a RACER.
„Aztán a nap közepén annyira nem volt jó a pálya, sok mindent teszteltünk közben. Volt, ami működött és volt, ami nem. A végén még marad jó gumink, így futottunk egy jó időt, elégedett voltam az autó egyensúlyával.
Nem vártuk el a pályától, hogy igent mond a teszt meghosszabbítására, úgyhogy sok kört futottunk 7 óra előtt, én vagy százat mentem. Készen állunk majd a versenyre, és szerintem sok hasznos dolgot tanultunk Portlandben is.
Nagyon különböző pályák, mindig van egy-két dolog, amit egyik helyről a másikra is átvihetsz. Mindig jó érzés gyorsnak lenni egy teszten, két hétvégével a szezon vége előtt.”
Először Christian Lundgaard vétett kisebb hibát, ő az utolsó kanyarban pördült meg. Utána többen is lecsúsztak a pályáról, viszont csak Marcus Ericsson tört autót.
Az idei Indy 500 győztese a hátsó szárnyat és felfüggesztést törte le, emiatt három órát veszített az értékes időből.
Pénteken folytatódik az IndyCar akció, a portlandi szabadedzéssel.