back to top
péntek, november 22, 2024

Na ez egy félelmetes élmény volt – O’Ward

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A pénteki edzésen a kvalifikációra teszteltek a versenyzők, azonban a nagy szél miatt nehéz volt kezelni az autókat, Pato O’ward panaszkodott is.

- Reklám -

Indianapolisban kb 50 km/h-s széllökéseket regisztráltak a pénteki nap folyamán, így míg a pálya első részén lassú és túlkormányzott volt az autó, a 2-es kanyar kijáratától ez az érzés alulkormányzottságba váltott.

- Reklám -

Az már csak hab volt a tortán, hogy a hátsó egyenes végén rekordok születtek a hátszél miatt, Conor Daly például 243,724 mp/h-val jött át a mérőponton, ami kb. 393 km/h-t jelent.

Ez megviccelte többek között Jimmie Johnsont is, aki falnak csapta az autóját, így végül alig néhány autót teljesített négy körös átlagot, köztük volt Pato O’Ward is, aki 230,11-es átlagot futott négy köre alatt.

- Reklám -

Nagy a visszaesés egyik körről a másikra – legalábbis nálunk így volt. Ki tudunk húzni egy gyors kört – de négyet? Nem annyira”mondta O’Ward.

Amit keresünk, az az, hogy az autó négy körig egyenletesen tudjon teljesíteni, és az egyensúly szempontjából is jó legyen. A szél és a pálya hőmérséklete sem segített ma nekünk.

Azt hiszem, holnap egészen más lesz – kevesebb szél lesz talán. Még nem láttam, milyen lesz a hőmérséklet, de más lesz, mint ma.

O’Ward elismerte, hogy voltak fenntartásai négykörös etapja közben.

Maradjunk annyiban, hogy örülök, hogy túl vagyunk rajta. Nem volt túl tiszta az egész, de azt hiszem talán még mi voltunk a legstabilabbak mindenki közül. Kicsit félelmetes volt az egész. A körülmények egyszerűen kiszámíthatatlanok voltak…” – magyarázta O’Ward.

„Úgy kell ezeket kezelni, mint a repülőket – túl gyorsan mész ahhoz, hogy ne vegyél figyelembe minden szélirányt.”

Az autó egyensúlya masszívan eltolódik a pálya egyik végétől a másikig; más szóval nagyon proaktívnak kell lenned azzal kapcsolatban, hogy mit csinálsz az autóval.