Az egyik újonc tudat alatt elkerülte az egyik rossz jelet, de még így is van, akit érint a jelenlegi mezőnyben.
A verseny, ami külön szótárat érdemel: az Indy 500 különleges kifejezései
Az Indy 500 112 éve indult útjára, ezalatt pedig a különböző korokban más és más divat szerint jöttek a különböző babonák, amiknek egy része a mai napig megmaradt.
A hőskorban több pilóta is különböző babonáknak hódolt az óceán mindkét oldalán, de szépen lassan kikoptak a köztudatból az ilyen „szokások”. Többen bizonyos oldalról vagy bizonyos lábbal léptek bele az autóba, a kezdeti időkben pedig volt olyan, ki nem engedte magát fotózni mielőtt a pályára gurult volna vagy nem engedett nőket és gyerekeket az autó közelébe.
A 40-es években pedig az a hír járta, hogy a földimogyoró fogyasztása nem jelent jót, de ma már lehet kapni a pályán ezt a csemegét, ahogy kihalt ez a hiedelem.
Hasonló sorsra jutott – másik előjellel – a nyulak esete. Mivel a pályát szinte csak az évi egy versenyre használták (néhány teszt kivételével), nyaranta beköltöztek a pálya belső részére a nyulak, akik a következő tavasszal köszöntötték a tesztelésre érkezőket. Ezt általában szerencsének vették a csapatok, bár 1988-ban Al Unser Sr. elütött egy ilyen állatot a verseny közben.
Ezt az esetet leszámítva azonban megmarat a rágcsálók jó hírneve, így minden évben a program valamelyik részében a mai napig felbukkannak a nyulak.
Orchideák, skótdudák és sárga ing – az Indy 500 különleges tradíciói
A 13-as számot szinte mindenhol kerülik a pilóták, az Indy 500 történetében az első két ilyen próbálkozónak nem is sikerült kvalifikálnia magát a versenyre. Mindössze egy pilóta (George Mason, 1914) teljesítette a verseny ilyen számmal a huszadik században, mielőtt betiltották volna azt.
Amikor 2003-ban feloldották a tiltást, akkor rögtön használatba is vették a rajtszámot (Greg Ray), viszont azóta is csak további két alkalommal indultak vele, legutóbb Danica Patrick 5 évvel ezelőtt.
A hölgy ráadásul zöld autóval indult abban az évben, ami egy másik a rossz jelként értelmezett tényezők közül. Ugyan kétszer győzött már zöld színű autó (1920, 1965), sok csapat vagy pilóta még a legkisebb festést sem engedi felrakni az autójára, a fő szponzorok általában azonban felülírhatják ezt.
Idén a Juncos Hollinger Racing rendelkezik fekete-zöld festéssel, a csapat argentin újonca viszont – az ország futball-világbajnoki címe előtt tisztelegve – a nemzeti színekben tisztelgő autóval áll majd rajthoz. Csapattársa, Callum Ilott viszont maradt az eredeti dizájnnál.
A másik idei hasonló résztvevő Stefan Wilson – lett volna. Ugyan kvalifikálni tudta magát a versenyre, de az azt követő edzésen lesérült, és ezért Graham Rahal vesz részt majd helyette a versenyen.
Két név az, amit különös balszerencse övez az Indy 500 történetében: a Smith és meglepetésre az Andretti.
A Smith – bár a leggyakoribb családnév az Egyesült Államokban – még soha nem szerepelt az Indy 500-on egyetlen rajtlistáján sem. Ugyan próbálkozók voltak, kvalifikálni nem tudtak (csak másik versenyre) ezzel a névvel.
Az Andretti-átok
Az Andrettik esete egészen 1969-re nyúlik vissza. Mario Andretti ekkor nyerte meg először az Indy 500-at. A következő évben a csapattulajdonos, Andy Granatelli és a vezető szerelő, Clint Brawner összekaptak valamin. Andretti előbbivel értett egyet, mire utóbbinak a felesége átkot szórt az egész családra.
Mario utána hiába próbálkozott 25 (!) évig, nem jött össze neki az újabb siker. Két fia, Michael és Jeff, unokaöccse, John és unokája Marco sem tudtak utána győzni 77 nekifutás során sem. Egy technikai hiba, ütközés vagy utolsó körös előzés mindig megakadályozta őket ebben.
Ugyan mindannyian elnyerték az Év Újonca címet, és Michael csapatfőnökként ötször is diadalmaskodni tudott, Marco pedig még 2020-ban pole-ban is állhatott, a győzelem nem jött össze a családnak.
Idén Marco Andretti a 24. helyről indul, neki lehet esélye idén megtörni a peches sorozatot.