csütörtök, április 25, 2024

Így került az IndyCar az F1-es versenyzők radarjára

Dátum:

Megosztás:

Öt korábbi F1-es pilóta lesz ott az Indy 500 rajtrácsán, miután egyre többen érdeklődnek az IndyCar iránt Európában is. De az már nincs ott, aki elkezdte a trendet…

- Reklám -

Az európai közönség elsősorban akkor kapta fel a fejét az Indy 500 hallatára, amikor Fernando Alonso aktív F1-es pilótaként kihagyta a Monacói Nagydíjat 2017-ben.

- Reklám -

A jelenlegi pilóták elmondása szerint azonban nem vele kezdődött a folyamat, hanem már kicsit korábban kezdtek felfigyelni az IndyCarra.

Marcus Ericsson, Chip Ganassi Racing, IndyCar, 500miles.hu
Fotó: Joe Skibinski/Penske Entertainment

„Sok évig, amíg a Forma-1-ben voltam, az IndyCar nem tűnt természetes lépésnek. meséli Marcus Ericsson. – Kiesett az európai sorozatok közül, és még az F2-ben sem gondolkoztunk rajta.

- Reklám -

De pár évvel előttem Max Chilton megtette ezt a lépést, ő az Indy Lightsba ment, és arra koncentrált rá. Aztán én próbáltam ki, amikor kiestem az F1-ből, és bejött.

Persze itt van Romain [Grosjean] és Fernando esete is, ő az 500-ra jött. Velük mindenképp több és több figyelem kerül ide is. Mostanában pedig az olyan srácok, mint Christian Lundgaard és Callum Ilott is ide jönnek.

A versenyzők már belátják, hogy ide is lehet jönni, nagyon szoros a verseny, buli, és lehet belőle karriert csinálni. Ez pedig Európában egyre nehezebb, hacsak nem vagy valamelyik juniorcsapat tagja, akkor nehéz az F1-is eljutni. Úgyhogy egyre vonzóbb lesz ez a lehetőség.”

Ironikus módon a két idei újonc az Alpine és a Ferrari akadémiájáról nyergeltek át a tengerentúlra, mert a gyári támogatás ellenére nem kaptak lehetőséget.

A másik nagy név, Romain Grosjean a balesete miatt rögtön híressé vált az Államokban is, és szintén hamar berendezkedett az új kontinensen. Ráadásul idén mindketten élcsapatnál vannak, és a futamgyőzelmekért is küzdhetnek.

Emiatt többen is átruccantak már Amerikába, miután az F1-ben kifogyott alóluk a talaj: Nico Hülkenberg a McLaren autóját tesztelte, de végül nem lett belőle több, míg a tavaly kispadra kerülő Alex Albon is ellátogatott az egyik versenyre, felmérni a lehetőségeket.

Nem egyértelmű azonban a siker, ez Alonso példáján is meglátszott. A másfajta pályák, autók és vezetési stílus mind teljes felkészülést igényel.

Marcus Ericsson, Chip Ganassi Racing, IndyCar, 500miles.hu
Fotó: Joe Skibinski/Penske Entertainment

„Amikor én átjöttem, az első év nem sikerült valami jól, az elején még a dobogó sem jött össze. Nem becsültem alá, de keményebb volt az átállás, mint amire számítottam.

Aztán lett egy kis tapasztalatom az itteni pályákon, ezekkel az autókkal és egy nagyon jó csapatom is lett, a Chip Ganassi Racing. Úgy érzem, megvetettem a lábam, és elkezdtem futamokat nyerni meg az élmezőnyben versenyezni. Azt élveztem.

Európából könnyen alábecsülhető, milyen nehéz itt. Főleg az olyanok ellen, mint Dixon és Power, akik 20 éve ezeket a pályákat róják. Szóval az, hogy valaki egyből leverje őket, nem reális.”

Persze nem kell arra számítani, hogy mostantól minden „számkivetett” az IndyCar mezőnyében köt majd ki. Mindenesetre Le Mans és a Formula E mellett komoly lehetőséggé vált számukra az Újvilág motorsportja is.