Romain Grosjean csak a korábbi Forma-1-es rosszfiú hírnevét nem tudja levetkőzni, vagy jogosak a versenyzőtársak kritikái?
A tavalyi szezon egy álom volt Romain Grosjean számára, aki az USA-ba költözött, és az NTT IndyCar Series-ben indult. Az F1-ben eltöltött egy évtized után a veterán újraindíthatta karrierjét.
Tiszta lappal indulhatott, hogy újra megtalálja a vezetés iránti szeretetét. A második esélyével Grosjean gyorsan a sportág rajongói kedvencévé vált.
Az utolsó F1-es versenyén, Bahreinben történt ijesztő balesete után Grosjean egy új esélyt kapott.
Az IndyCar mélységét, egyenlőségét és sokszínűségét már a kezdetektől fogva észrevette. Megfiatalodott, és megszállottan igyekezett mindent megtanulni és befogadni, mint „újonc” a sorozatban.
Az IndyCar által a szezon kezdete előtt végzett globális rajongói felmérésen Grosjeant választották az IndyCar legnépszerűbb versenyzőjének.
„Csodálatos érzés volt” – mondta Grosjean. „Mindössze egy év után az IndyCarban a legnépszerűbb versenyzőnek lenni egészen hihetetlen.”
Míg a rajongók nagyon megkedvelték az Andretti Autosport 28-as számú gépének pilótáját, a versenytársai nem éppen így gondolják.
A barberi, Graham Rahallal történt koccanása váltott ki heves vitákat a paddockban. A Barber Motorsport Parkban rendezett verseny utolsó köreiben Grosjean nem egyszer, hanem kétszer is nekicsapódott Rahal 15-ös számú Hondájának oldalának, miközben a pályán harcoltak a pozícióért.
Rahal rádión közölte a csapatával: „Ez a fickó egy punk! Szándékosan jött nekem!”
Ezeket az gondolatokkal az NBC kommentátorcsapata – amely korábbi IndyCar-pilótákból áll – is egyetértett.
A futam után Rahal nem fogta vissza magát a korábbi F1-es pilóta megítélésében.
„Tudtam, hogy Romain ezt fogja csinálni. Már figyelmeztettek előre, hogy ő ilyen” – mondta dühösen Rahal. „Csak azért vagyok frusztrált, mert nem ez az első eset. St. Pete-ben mindenkinek nekiment, akinek csak tudott. Idejöttünk, és nekiment Rossinak, nekiment Hertának, és nekem. Ez már túl sok!”
Grosjean „jó, kemény versenyzésnek” nevezte az incidenseket, de úgy tűnik, egyedül van ezekkel a gondolatokkal.
Rahal szerint több versenyző is egyetért abban, hogy a francia versenyző túl agresszív a pályán.
Grosjean nem tudja levetkőzni F1-es hírnevét?
Grosjean a múlt hétvégén Miamiban volt a nagydíj versenynagyköveteként. Amikor a média a Rahallal folytatott csatájáról faggatta, nem sok mindent tudott mondani.
„Egyszerűen minél több pontot akartam gyűjteni.”
Könnyen megérthető, hogy ez a mentalitás egyeseket rosszul érinthet, de attól, hogy valaki hagyja az egészet, és inkább nem próbálkozik előzéssel, nem lesz izgalmas egy verseny.
Grosjean becsületére legyen mondva, hogy F1-es pályafutása során tíz dobogós helyezéssel rendelkezik. A 179 rajtja során azonban majdnem kétszer annyi bukás történt.
A Belga Nagydíjon történt többautós ütközése miatt Grosjean 2012-ben egy futamra szóló eltiltást kapott. Abban az évben Szuzukában Mark Webberrel is összeütközött. A Red Bull pilótája úgy jellemezte Grosjeant, hogy őrült”.
Az IndyCar szurkolótábora lassan kezdi megismerni azt a hírnevet, ami Grosjeané volt az F1-ben.
A nagy kérdés az, hogy az Andretti pilótája a szezon előrehaladtával képes lesz-e visszavenni az agresszivitásából. Mármint, ha egyáltalán hajlandó erre. Grosjean nem lát semmi rosszat abban, ahogyan vezet, és eddig az IndyCar illetékesei egyetértenek vele.
Talán ha/amikor Grosjeant megbüntetik a pályán elkövetett tetteiért, talán tisztábban versenyez majd a versenytársaival.
Egyelőre azonban továbbra is a maga módján fog versenyezni, miközben tovább üldözi majd első IndyCar győzelmét. Bár más versenyzők talán nem értékelik agresszív természetét (a pályán), a rajongók számára biztosan szórakoztató.
A nézők már régóta várják az IndyCar következő gazemberét. Maga a sorozat is megpróbálta beépíteni az „Indy Rivals” témát, hogy drámát generáljon.
Sokan úgy gondolták, hogy az ideális „rosszfiú” Alexander Rossi lehet, de csapattársa minden bizonnyal bedobta a nevét a kalapba.