A Dallara DW12-es karosszéria rajongóinak nincs okuk aggódni a közelgő megszűnése miatt, az IndyCar ugyanis 2025 elé nem cserélné le azt.
Az IndyCar Series 2012-ben debütált karosszériája még hosszú ideig, a jövőbe nyúlóan folytatja érdemi szolgálatát.
És bár nincs végleges dátum arra vonatkozóan, hogy mikor váltja fel a DW12-eseket valami újabb és könnyebb, a sorozat tulajdonosa szerint a 11. szezonját teljesítő alváz legalább 2024 végéig marad, még a hibrid motor bevezetésének ellenére is.
„Egyáltalán nem látom sürgetőnek a cserét, nincs rá ok” – mondta Roger Penske a RACER-nek.
„Ha belegondolsz – és nem tudom pontosan, hány autó van szolgálatban – valószínűleg 60 vagy 65 autó van elkészülve, és 600 000 dollárt költeni egyenként a cseréjükre, amikor a versenyzés olyan szoros, mint amilyen most, nincs értelme számomra.”
A hibrid motorok bevezetésének egy évvel való csúsztatása valószínűleg nyert egy kis időt az IndyCar-nak. Annak ellenére, hogy a versenyzők sürgetik a változást, Penske legfőképp a biztonság miatt nem változtatna.
„Olyan autóink vannak, amelyek biztonságosak” – mondta Penske. „Láttátok a baleseteket. Láttátok, hogy az aero screen mire volt képes, és milyen biztonságot nyújt a versenyzőinknek.”
„Jelenleg a hibrid motorok beindítására koncentrálunk. Az, hogy egy évvel eltoltuk a bevezetésüket nem azt jelenti, hogy szabadságra mentünk.
Így lesz időnk megbeszéléseket folytatni a Chevy-vel és a Hondával, hogy megtaláljuk a hibrid rendszer tökéletes működési formuláját. Keményen fogunk dolgozni, hogy 2024-re az IndyCar hibridek készen álljanak.„