csütörtök, április 25, 2024

Andretti kiakadt az F1-re: „Ezek a sznobok nem akarnak amerikai csapatot”

Dátum:

Megosztás:

Andretti kifakadt az F1-re, mondván a Száguldó Cirkusz még mindig a sznobok társasága, és az európai gazdagok klubja.

- Reklám -

A meglévő Forma-1-es csapatok „sznobista” hozzáállása az Andretti-projekthez azt mutatja, hogy Michael Andretti szerint még mindig egy „európai klub”, amely másokat „fenyegetésnek” tekint.

- Reklám -

Andretti úgy érzi, az F1 önelégült, ha azt gondolja, hogy a Netflix Drive to Survive sorozata elegendő volt ahhoz, hogy tartósan amerikai rajongótábort szerezzen.

Próbálom emlékeztetni őket arra, hogy 350 millió ember él ebben az országban, és hogy igen, a Drive to Survive révén megugrott az érdeklődés itt, de nem szabadna megelégedniük azzal, amijük van” – mondta Andretti.

- Reklám -

Csak a felszínt súrolják. Megragadták az új rajongók érdeklődését – de a rajongók kissé ingatagok még. Azt hiszik, hogy már megszerezték azt amire szükségük volt. De meg is kell majd tartaniuk ezeket a rajongókat. Erre pedig mi vagyunk a tökéletes csapat.

Bár a HAAS F1-es csapata is amerikai zászló alatt versenyez, a csapat infrastruktúrája és székhelye Európában található.

Mi igazi amerikai csapat vagyunk, igazi amerikai versenyzőt kapunk. Akkor tényleg lenne miért drukkolni az egész országnak. Szerintem a mi értékünk itt jön be igazán, hogy megtartsuk azt a rajongót, akit most kaptak.

Az a terv, hogy 2024-ben egy teljesen új csapattal, az Andretti Global zászlaja alatt az F1-es rajtrácsra lépjenek, először februárban merült fel, miután tavaly összeomlott Andretti azon törekvése, hogy a jelenlegi Alfa Romeo felvásárlásával belépjen az F1-be.

Bár az Andretti benyújtotta az FIA-hoz a javaslatával kapcsolatos papírokat, úgy tűnik, nem került közelebb ahhoz, hogy meghívást kapjon a sorozatba.

A jelenlegi Forma-1-es csapatok vonakodnak, tekintettel a franchise-modellre, amely szerint a bajnokság jelenleg működik, ami azt jelenti, hogy egy 11. csapat felemésztené a meglévő 10 csapat díjalap-részesedését, és úgy tudni, hogy az F1 egy további csapat esetében inkább egy gyártói projektet, például egy Audi gyári csapatot részesítene előnyben, mint az Andrettit.

Michael Andretti
Fotó: Flickr/Martin Lee (CC BY-SA 2.0 licensz)

A Forma-1 mindig is egy európai klub volt Andretti szerint – és még mindig az

Andretti visszautalt arra is, milyen volt a Forma-1, amikor 1993-ban megérkezett a szériába a McLaren csapat versenyzőjeként.

Ez határozottan egy európai klub volt” – mondta Michael az F1-ről 1993-ban. „És az az érzésem, hogy még mindig egy európai klub, ahogyan velünk bánnak. Mert fenyegetést jelentenénk.

Ez egy nagyon sznob megközelítés, amit alkalmaznak. Végső soron több értéket fogunk hozni, mint amennyit elviszünk.

Michael Andretti a májusi Miami Nagydíj alatt bejárta az F1-es paddockot, hogy megpróbálja megszerezni a csapatok támogatását. Eddig csak a McLaren és az Alpine állt ki nyilvánosan Andretti terve mellett, és mindkettőnek van bizonyos fokú érdekeltsége.

A McLaren főnöke, Zak Brown az Andretti United csapatban az Extreme E-ben és a Supercarsban is társult velük, az Alpine pedig a Renault márkán keresztül F1-es motorokkal látná el az Andrettit.

Andretti elmondta, hogy az ajánlatát támogató csapatok száma ennél nagyobb, de elismerte, hogy a rajtrács mintegy fele még ellene van.

Azt hiszem, négy vagy öt csapat határozottan a mi oldalunkon áll. De a többi csapat nagyon rövidlátó. Nem tudnak a jövőn gondolkozni. Nem érdekli őket a sorozat jövője. Csak magukkal törődnek. De ilyen a Forma-1 – és mindig is ilyen volt.”

Toto Wolff, a Mercedes főnöke a projekt egyik leghangosabb ellenzője, mondván, hogy többet kellene tennie, hogy bizonyítsa, többletértéket hoz az F1-be. Andretti úgy véli, Wolff a díjalapok felhígulását a politikai befolyás elvesztése miatti aggodalmak leplezésére használja.

Ezt használja ürügyként” – mondta a Andretti.

Nagyjából tudtam, hogy mire készülünk. A cápákkal úszol. Úgyhogy jobb, ha nálad van a szigonyod.