…legalábbis Pato O’Ward szerint, aki azt mondta, hogy az IndyCar-nak nagyon gyorsan, és nagyon nagyot kell előrelépnie az F1 ellen.
Amióta a Liberty Media 2016-ban felvásárolta a Forma-1-et, a sportág népszerűsége óriási mértékben megnőtt az Egyesült Államokban.
Egy-egy futam átlagos nézőszáma több mint kétszeresére, 429 ezerről 953 ezerre nőtt, és az ország egy szezonban három futamot is rendezhet, miután Las Vegas bekerült a 2023-as versenynaptárba.
Miközben azonban az F1-ben részt vevők soha nem látott amerikai népszerűségnek örvendhetnek, más sorozatokban felmerült a kérdés, hogy ez milyen hatással lesz rájuk.
Pato O’Ward az IndyCar versenyzőjeként és a McLaren F1 csapat tesztpilótájaként mindkét szériát jól ismeri, és arra figyelmeztette az IndyCar-t, hogy ha nem „lép előre”, akkor el is nyelheti az F1.
„Ahogy a Forma-1 igazán beindult, úgy gondolom, hogy ez segített a világ más sorozatainak, köztük az IndyCarnak is” – mondta O’Ward a PlanetF1-nek.
„De azt hiszem, eljutottunk arra a pontra, hogy különösen itt Amerikában az emberek többet tudnak az F1-ről, mint az IndyCarról.”
„Fontos, hogy az amerikaiak tudjanak az IndyCarról. Ismerik az Indy 500-at, de ennyi. Az IndyCarnak növekednie kell, hogy életben maradjon. Ha ez nem történik meg, akkor az F1 fel fogja falni a sorozatot.”
O’Ward 2018 óta versenyez az IndyCarban, és fenntartja, hogy a sorozatot „alulértékelik”.
„Annyira kompetitív, annyira nehéz nyerni” – mondta a 23 éves versenyző. „A versenypálya minden egyes részén próbára teszi a képességeidet. Egy autóversenyzőnek tökéletesnek kell lennie ahhoz, hogy bajnok lehessen.”
„Már korábban is mondtam, szerintem az IndyCar rendkívül alulértékelt, és ezen változtatnunk kell!”
O’Ward, aki eddig két teszten vezethette a McLaren régebbi autóját, először kóstolhat bele egy Forma-1-es edzésbe, amikor az Abu-Dhabi Nagydíj előtt az FP1-en beülhet majd a 2022-es technikába.