Alex Palou szerint az IndyCarban elért sikerek több szuperlicensz pontot kellene, hogy érjenek, de megérti, miért súlyozzák jobban az F2-t.
A Chip Ganassi versenyzője úgy véli, hogy mind ő, mind a McLarennél tesztlehetőséget kapó Alex Palou több szuperlicensz pontot érdemelt volna eddigi eredményeiért.
Mindkét pilóta három teljes IndyCar-szezont futott, és fejenként négy győzelemmel rendelkeznek, Palou pedig 2021-ben megnyerte a bajnoki címet.
Versenyzőtársukat, Colton Hertát is szóba hozták már F1-es csapattal, azonban ő sem rendelkezett a megfelelő szuperlicensz pontokkal.
Ez arra késztette a McLaren főnökét, Zak Brownt, hogy a szuperlicencek szabályainak felülvizsgálatára szólítsa fel az FIA-t.
Ugyan Palou-nak megvan a szuperlicensze, de egytértett abban, hogy alul van értékelve a széria.
„Megvan a szuperlicencem, boldog vagyok, nem érdekel, mi történik. De nyilvánvalóan úgy gondolom, hogy nagyon igazságtalan, hogy vannak olyan szériák, amelyek nem kapnak elég licencpontot.”
„Pato nem rendelkezik szuperlicenccel, miközben a 2021-es bajnokságban harmadik, a 2020-as bajnokságban negyedik, az idei szezonban pedig hetedik lett.”
„Úgy értem, egy srác, aki 17 hétvége alatt így versenyez olyan emberek ellen, akiknek 10-15 éves tapasztalata van az IndyCarban, az a srác sok mindenre képes az F1-ben.”
„De ilyenek a szabályok, szóval remélhetőleg a jövőben változtatnak rajta.”
Palou azonban kitartott amellett, hogy nem érzi úgy, hogy az IndyCarnak az F2-vel egy szinten kellene lennie a szuperlicencek által biztosított pontok tekintetében.
„Nem, szerintem az a program, ami az F2-ben van, jó” – jelentette ki Palou. „Ha az első háromban végzel, szuperlicencet kapsz. Ennek így kellene lennie.”
„Megértjük, hogy az FIA azt szeretné, ha mindenki az európai utat járná be, és ez teljesen érthető.„