Az IMSA elnöke, már a jövőbe néz, és elmondta, akár több pontot is oszthatnak a jövő évi Daytonai 24 órás kvalifikációs versenyén.
John Doonan, a sorozat elnöke szerint az IMSA fontolgatja, hogy változtatásokat eszközöl a Daytonai 24 órás kvalifikációs versenyén annak érdekében, hogy a versenyzők „értéket kapjanak a befektetésükért”.
A WeatherTech SportsCar Championship szezonnyitójának rajtrácsát meghatározó 100 perces futam a jövőben potenciálisan több bajnoki pontot érhet, hogy a csapatoknak további ösztönzést adjon a teljes potenciáljuk megmutatására.
Jelenleg egy győzelemért maximum 35 pont jár, ugyanannyi, mint amennyit a WeatherTech Championship többi versenyén a hagyományos kvalifikációs futamon kapnak.
„Azt hiszem, meg kell néznünk, hogy miben különbözik egy itteni 100 perces verseny egy Long Beach-i vagy Belle Isle-i 100 perces versenytől” – mondta Doonan a SportsCar365-nek.
„Még nem hoztunk semmilyen döntést, de azt hiszem, minden lehetőséget meg akarunk fontolni, hogy a csapatok és a partnerek biztosak lehessenek abban, hogy a befektetésüknek megfelelő értéket kapnak, mi pedig megfelelő adatokat gyűjtsünk.”
Doonan hozzátette, hogy a Roar Before the Rolex 24 hétvége általános koncepcióját, amely már második éve a Daytonai 24 órás előtti hétvégén zajlott, minden résztvevő sikeresnek ítélte.
Ez volt a második év, amikor a Roar egy héttel a Daytonai 24 órás előtt került megrendezésre.
„Sok visszajelzést kaptunk a csapatoktól, hogy pont szilveszterkor kellett elhagyniuk a családjukat, meg ilyesmi, ezért úgy gondoltuk, hogy előnyös, ha közelebb hozzuk őket egymáshoz.”
„Azt hiszem, ez mindannyiunk utazási költségvetését megkímélte. Így nem kell két alkalommal is elutaznunk Daytonába ugyanabban a hónapban.”
„Lehetőséget adott arra is, hogy a Roarhoz hozzáadjunk egy kvalifikációs futamot, hogy megpróbáljuk felmérni az erőviszonyokat.”
Több pont, reálisabb erőviszonyok a Daytonai 24 órásra
Ez azért is fontos a szériának, mert itt mérik fel a BoP-hoz szükséges teljesítményeket.
„A kvalifikációs futam koncepciója pontosan az, hogy esélyt adjunk az embereknek, bajnoki pontokat tegyünk kockára, meghatározzuk a rajtrácsot, és lehetővé tegyük, hogy a csapatok napokig a pole-ból indulókról beszéljenek.”
„Szerintem még mindig nincs elég nagy értéke a Roar-nak. Próbáljuk megtalálni a tökéletes egyensúlyt, hogy a csapatok ne rejtsék el a valódi teljesítményüket, és megérje nyomni nekik.”
Doonan jelezte, hogy a 24 órás versenyt megelőző héten megrendezett Roar új „hagyománya” valószínűleg jövőre is folytatódik.