A vasárnapi Watkins Gleni 6 órás versenyen a piros zászló és az újraindítás miatt a Wayne Taylor Racing Acurája győzedelmeskedett.
Filipe Albuquerque 21 perccel a vége előtt az újraindításnál megelőzte Tom Blomqvist 60-as számú Meyer Shank Racing Acura ARX-05-ösét, és a DPi osztályban egy izgalmas csatát követően megelőzte az angolt.
Bár Blomqvist a pole pozícióból indult, az első körben elvesztette a vezetést Albuquerque 10-es számú WTR Acurájával szemben, bár az első boxkiállások után a pozíciók visszacserélődtek.
A 10-es WTR Acura végül egy alternatív stratégiát követett, amelynek köszönhetően Albuquerque és társa, Ricky Taylor rövid időre átvette a vezetést a boxutcában, amíg 90 perccel a vége előtt a viharos idő miatt piros zászlóval félbe nem kellett szakítani a Watkins Gleni 6 órást.
Albuquerque 0,861 másodperccel előzte meg Blomqvistot, aki Oliver Jarvisszal osztozott a 60-as MSR Acurán.
A dobogót Sebastien Bourdais és Renger van der Zande egészítette ki a Chip Ganassi Racing 01-es számú Cadillac DPi-V.R-rel, megelőzve a negyedik helyen célbaérő az Alex Lynn és Earl Bamber által vezetett 02-es testvérautót.
A Jimmie Johnson, Mike Rockenfeller és Kamui Kobayashi alkotta, Ally által támogatott Cadillac a hatodik helyen végzett, megelőzve a verseny korábbi szakaszában balesetbe kerülő 5-ös számú JDC-Miller Motorsports Cadillac-et, amely a negyedik órában Richard Westbrook és egy LMP3-as autó érintkezése után jobb hátsó karosszériasérülést szenvedett.
Drámai küzdelmek a többi kategóriában a Watkins Gleni 6 óráson
A PR1/Mathiasen Motorsports szerezte meg az LMP2 osztály győzelmét, miután a 81-es rajtszámú DragonSpeed versenyautó büntetés miatt hátraesett.
Az LMP2 kategóriában az egész verseny során öldöklő küzdelem folyt, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a 8-as rajtszámú Tower Motorsport autó mindössze 107 ezred másodperccel csúszott le az első helyről. Harmadik lett a 29-es Racing Team Nederland.
Pontosan ez nagy csata okozta a verseny egyik legnagyobb incidensét, amikor az előbb említett 29-es autó és a High Class Racing 20-as gépének a csatájából egy GTD autó húzta a rövidebbet.
A csúnya balesetben szerencsére nem sérült meg a versenyző, Jeff Westphal, de autója, a 39-es rajtszámú Lamborghini totálkárosra tört.
Az LMP3 osztály győzelmét a Riley Motorsports 74-es rajtszámú Ligier JS P320 Nissanja, Felipe Fraga, Gar Robinson és Kay van Berlo szerezte meg.
A The Heart of Racing mind a GTD Pro, mind a GTD osztályban besöpörte a győzelmet, miután a verseny utáni szabálysértések miatt mind a GTD Pro-ban győzedelmeskedő 25-ös számú BMW M Team RLL, mind a GTD-ben első helyen célba érő 57-es számú Winward Racing versenyautót kizárták.