Az IMSA GT3-as kategóriájában a Porschét indító csapatok zúgolódtak, amiért kedvezőtlennek érezték a teljesítménykiegyenlítő-rendszerben őket érintő tételeket. A jövő hétvégi Sebringi 12 órás versenyre enyhítéseket kaptak a Lamborghinit használó csapatokkal együtt.
A Porschés csapatok egyik GT3-as kategóriában sem értek fel a dobogóra az amerikai hosszútávú bajnokság első állomásán, a Daytonai 24 óráson, holott egy éve például mindkét kategóriában ők vitték el a győzelmet.
Ennek egyik okának a Balance of Performance (BoP) szerintük rosszul megválasztott korlátozásait tartották, ami versenyképtelenné tette őket, és az egyik istálló már vissza is lépett a sebringi fordulótól, egy másik pedig hasonlót fontolgatott, amennyiben a felügyelő szövetség nem változtat.
Ez viszont megtörtént: az IMSA bejelentette, hogy a motorok erejének korlátozását szolgáló eszközök méretét úgy alakítják, hogy kevésbé fojtsa vissza a teljesítményt. A RACER.com tudósítása szerint a Porschénál az okozta a zűrt, hogy az autó az átlagosnál jobban hagyatkozik a leszorítóerőből származó tapadásra, mint a mechanikaira, és a motorokba áramló levegő szigorúbb korlátozásával ez fajlagosan jobban visszaveti a motor erejét.
A 911 GT3R-es modell mellett a Lamborghini Huracán Evo2 modellekre is enyhébb motorkorlátozás vonatkozik Sebringben, mint Daytonában. A Ferrarikra és az Acurákra +15 kg többletsúlyt és kicsit alacsonyabb turbónyomást jelöltek ki, csakúgy, mint a Mercedesekre (változatlan turbónyomással). Az Aston Martinok, a BMW-k és a Lexusok kocsiján 15 kilóval alacsonyabbra vették a minimum tömeget.