Rengeteg füstbe ment terv döntött a Sebringi 12 órás verseny sorsáról, a sötétség és a fáradtság végül a futam végét elég hektikussá tette mindegyik kategória számára.
A hétvégén a WEC és az IMSA közös hétvégéjén a világbajnokság idénynyitója után Amerika legjobb sportautói is összecsaptak az Endurance Tripla Korona idei második versenyén.
Az új királykategóriában, a GTP mezőnyben látszott, hogy a teljesítménykiegyenlítés működött, a Daytonában esélytelenül lassúnak bizonyuló BMW-k is tudták tartani a tempót a többiekkel. A verseny első részében a két Cadillac trónolt a lista élén, Pipo Derani alatt azonban elfogytak a gumik, és a kényszerkiállás után ütközött az LMP3-as autóval, ami még jobban visszavetette.
Féltávnál már az Acura vette át a kezdeményezést, később pedig a Ganassi Cadillac életre kelt, amíg ki nem estek műszaki probléma miatt. Eddigre már az egyik BMW is távozott a mezőnyből.
Elég bizarr jelenetet okozott az egyik sárga zászló, ugyanis az egyik LMP3-as autó nemes egyszerűséggel belevezetett az élmezőnybe tartozó Porschéba:
Ban LMP3 I’m dead serious pic.twitter.com/UGl6XTQgEj
— 🇯🇲1ntern🇯🇲 (@Unpaid1ntern) March 18, 2023
Később a sötétség beálltával csak rosszabbodott a helyzet, az egyik újraindítást követően Pietro Fittipaldi sodródott ki a pályáról, leszakadó kerekét pedig egy érkező LMP3-as autó találta telibe.
Két órával a vége előtt már csak öt GTP autó maradt állva, miután a daytonai győztes, 60-as Acuráról leesett a bal hátsó kerék.
Az igazi dráma azonban a futam utolsó 20 percében következett be, amikor a Filipe Albuquerque a vezető pozícióért csatázva a Porschékkal túlságosan is erőltette az előzést, lesodródott, és kiütötte mind a két ellenfelét.
#Sebring12 We went from a great show… to a 🫣show…. The fans didn’t deserve this kind of racing
This was the third time I was turned around or used as a “braking device” in the last 30min.
Well done to all survivors 👏🏻👏🏻👏🏻 pic.twitter.com/Rl0nyx1kw8
— Antonio García (@AntonioGarcia_3) March 19, 2023
Így Jack Aitken örökölte meg az első helyet az egyetlen állva maradt Cadillackel, mögötte pedig Nick Yelloly hozta be a BMW-t. Mindössze ők ketten voltak versenyben a kockás zászlónál, a verseny harmadik helyét az LMP2-es mezőnyben versenyző IndyCar pilóta, Scott McLaughlin húzta be, a tavalyi kategóriabajnok John Faranóval.
Az összetett dobogó és a GTP autók sorrendje:
# | Csapat | Pilóták | Márka | Kat. | |
1.
|
31
|
🇧🇷 Derani |
Action
Express Racing |
Cadillac
|
GTP
|
🇬🇧 Sims | |||||
🇬🇧 Aitken | |||||
2.
|
25
|
🇺🇸 De Phillippi |
Rahal Letterman
Lanigan Racing |
BMW
|
GTP
|
🇬🇧 Yelloly | |||||
🇿🇦 S.van der Linde | |||||
3.
|
8
|
🇨🇦 Farano |
Tower
Motorsport |
ORECA
|
LMP2
|
🇧🇧 Simpson | |||||
🇳🇿 McLaughlin | |||||
9.
|
6
|
🇬🇧 Tandy |
Porsche Penske Motorsport
|
Porsche
|
GTP
|
🇫🇷 Jaminet | |||||
🇺🇸 Cameron | |||||
10.
|
10
|
🇵🇹 Albuquerque |
Wayne Taylor Racing
|
Acura
|
GTP
|
🇺🇸 R.Taylor | |||||
🇨🇭 Délétraz | |||||
11.
|
7
|
🇦🇺 Campbell |
Porsche Penske Motorsport
|
Porsche
|
GTP
|
🇧🇷 Nasr | |||||
🇩🇰 Chistensen | |||||
24.
|
60
|
🇬🇧 Blomqvist |
Meyer Shank Racing
|
Acura
|
GTP
|
🇺🇸 Braun | |||||
🇧🇷 Castroneves | |||||
47.
|
01
|
🇫🇷 Bourdais |
Chip Ganassi Racing
|
Cadillac
|
GTP
|
🇳🇱 van der Zande | |||||
🇳🇿 Dixon | |||||
51.
|
24
|
🇦🇹 Eng |
Rahal Letterman Lanigan Racing
|
BMW
|
GTP
|
🇧🇷 Farfus | |||||
🇩🇪 Wittmann |