Romain Grosjean már korábbi tapasztalattal rendelkezik az endurance versenyekről, így nem teljesen újoncként vesz részt a Daytonai 24 óráson.
A francia IndyCar-pilóta már egy fél szezont lehúzott a 2010-es FIA GT1-es Világbajnokságon, és futamgyőzelmet is szerzett. Utána azonban jött GP2-es visszatérési lehetőség, az F1 és végül az IndyCar.
„Ez [az endurance] mindenképpen olyasmi, amihez vissza akartam térni. Főleg a COVID után, amikor a virtuális Le Mans-i 24 órást otthon teljesítettem.” – árulta el az esport csapattal is rendelkező Grosjean.
„Annyira élveztem, hogy megoszthatom másokkal is a vezetést, hogy akartam valamit tenni ezügyben. 2021-ben rájöttem, hogy bár nagyon élvezem az Egyesült Államokat, még Daytonát is megakartam próbálni. Sajnos éppen 2022 elején költöztem éppen át, úgyhogy akkor még nem jött össze.”
Mostani karrierje mellett Grosjean a Praga fejlesztőpilótája, és nemrég leszerződött a Lamborghini sportautó programjába is. Hiába indul az LMDh (Hypercar) autó útja csak jövőre, a francia már most volánhoz ül, ugyanis a Daytonai 24 óráson (melynek időmérőjét már most hétvégén rendezik) egy GT3-as autóval rajthoz áll.
„A kevés lehetőségem közül a Lamborghini mindenképpen a legjobb volt. Őket képviselni egyrészt nagyon különleges, másrészt az LMDh projekt is érdekes lesz. De most, egyelőre az is nagyszerű élmény, hogy beülhetek a GT3-ba, és megtanulom, miről szól az endurance.”
„Ahogy felnősz, mindig a sebesség a legfontosabb, és hogy legyőzz mindenkit. De ahogy többet tapasztalsz, úgy kevesebbet kell bizonyítanod. Így jön a képbe, hogy másokkal is meg akarod osztani. Jó nem egyedül lenni az autóban, és a csapat részének lenni a jó és rossz napokon is.”