Christina Nielsen reméli, hogy a bronz fokozatba való átsorolása segíthet neki abban, hogy teljes szezonos ülést találjon magának Európában.
Az IMSA történetének legsikeresebb női versenyzője egész szezonra szóló szerződés nélkül maradt, miután a Hardpoint a tavalyi Sebringi 12 órást követően egy autósra csökkentette armadáját.
A kétszeres GTD bajnok 2021-ben egy kizárólag nőkből álló csapat tagjaként indult a Nürburgringi 24 óráson, a múlt hónapban csak nézőként lehetett ott a Daytonai 24 óráson.
„Ahogy kiesel a belső körből, és nem vagy aktív versenyző, nehéz csapatot találni” – mondta Nielsen a Sportscar365-nek. „Rengeteg jó sofőr van a mezőnyben. Ha nem versenyzel, könnyen elfelejtődsz.”
„Annyi minden történik. Azt hiszem, ez nem csak rám jellemző. Általánosságban mindenkire igaz, hogy ha egy kicsit kiesel a versenyzésből, akkor minden nap, ami eltelik, egyre nehezebb lesz visszajutni.”
„Ezért voltam ott Daytonában, hogy megmutassam magam, és emlékeztessek mindenkit, hogy itt vagyok, és éhes vagyok a versenyzésre. Készen állok 2022-re.”
Nielsen elmondta, hogy jelenleg még nincs ülése az idei évre, de úgy véli, hogy az új FIA-minősítése segíthet.
„Tárgyalásokat folytattam több csapattal is. Jó pár éve Amerikában vagyok, de rengeteg tapasztalattal rendelkezem Európában is. Szeretném ezt teljes mértékben kihasználni, és a lehető legtöbbet kihozni abból a helyzetből, amiben most vagyok.”
„Az elmúlt néhány évben kiszálltam a magasabb szintű versenyzésből, és nem sok GT3-as futamon vettem részt.”
„Próbálom megtalálni a releváns bajnokságokat, ahol egy jó bronz minősítésű versenyzőként számítanának rám, mert úgy gondolom, kevés jó ilyen minősítésű versenyző van” – magyarázta a dán versenyző.
Irány Európa?
Christina Nielsen tehát nem zárkózik el attól, hogy búcsút intsen az Egyesült Államoknak, és Európa felé vegye az irányt.
„Az IMSA volt az otthonom. Még mindig szeretek itt lenni, és szeretek az IMSA-ban versenyezni, de ez azon kevés bajnokságok egyike, ahol a bronz és az ezüst minősítés ugyanannyit számít (a GTD osztályban – a szerk.)”
„Több figyelmet fordítok azokra a bajnokságokra, ahol nagyobb a különbség. Le Mans, WEC, ELMS, SRO. Elég sok olyan bajnokság van, ahol az ezüst és a bronz között van különbség.”
„Határozottan ki vagyok éhezve arra, hogy visszatérjek a GT3-as versenyzésbe, de nyitott vagyok új kategóriák felfedezésére is, mint például az LMP2 vagy az LMP3, ahol szükség van mindig egy jó bronz minősítésű pilótára.„