hétfő, augusztus 15, 2022
INDY - 🇨🇦 Toronto
INDY - 🇺🇸 Iowa 1
INDY - 🇺🇸 Iowa 2
INDY - 🇺🇸 Indy Road Course
INDY - 🇺🇸 Nashville
INDY - 🇺🇸 Gateway
NASCAR – 🇺🇸 New Hampshire
NASCAR - 🇺🇸 Pocono
NASCAR - 🇺🇸 Indianapolis
NASCAR - 🇺🇸 Michigan
NASCAR - 🇺🇸 Richmond
NASCAR - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇺🇸 Virginia Intl. Raceway
KezdőlapIMSAAz IMSA próbálja magyarázni a bizonyítványát

Az IMSA próbálja magyarázni a bizonyítványát

- Hirdetés -

Az IMSA technikai igazgatója, Matt Kurdock megerősítette, hogy a DPi osztályban pályaspecifikus BoP-t használnak.

A DPi osztályban a minimális súlykorrekciók sorozatát léptette életbe az utóbbi versenyeken az IMSA. Ez nyugtalanította, és felháborodást keltett több versenyző körében is..

- Hirdetés -

A szankciós testület technikai igazgatója, Matt Kurdock ugyanakkor megerősítette, hogy pontosan az Acura és a Cadillac kérésére egyfajta pályaspecifikus Balance of Performance-t alkalmaztak.

Kurdock szerint a cél az, hogy “proaktívan” igazodjanak az egyes pályákon tapasztalható “előre jelzett teljesítményhez”, így kiegyenlítve a két márka közötti különbségeket.

- Hirdetés -

A Dallara alvázú Cadillacek általában a Long Beach-i és a detroiti utcai pályákon jeleskedtek, ami megmagyarázza az Acurának mindkét versenyen adott 10 kg-os súlycsökkentést, és a Cadillac 15 kg-os súlynövekedését Belle Isle-ben.

Ugyanígy a Cadillac is 10 kg súlycsökkentést kapott Mid-Ohio-ban, amely pályán korábban az Acura dominált.

Elég hosszú ideje futtatjuk ezeket az autókat, és van egy tisztességes jegyzetfüzetünk arról, hogy az egyes autók hol jeleskednek, és hol gyengélkednek” – mondta Kurdock a Sportscar365-nek.

“A 2022-es évadra készülve kaptunk némi visszajelzést az Acurától és a Cadillactől is, hogy az IMSA hajlandó lenne-e megfontolni a pályaspecifikus BoP bevezetését.”

Kurdock elmondta, hogy az IMSA technikai bizottságának reményei szerint a BoP az év hátralévő részében inkább “stabilizálódik”, és nem feltétlenül az egyes pályákhoz igazodik majd.

Ahogy Watkins Glenbe megyünk, nyilvánvalóan ez egy olyan pálya volt, ahol a Mazda elég jól szerepelt” – mondta. “A Mazda [már] nincs velünk, és láthattátok, hogy lényegében ugyanazokhoz a súlyokhoz tértünk vissza, mint tavaly.

Az IMSA azt reméli, hogy túl vagyunk azokon a helyszíneken, ahol ennyire nagy különbség van az autók között, így reméljük, hogy stabilabb BoP-t láthatunk ezeken az autókon az év hátralévő részében.

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss