Az IMSA technikai igazgatója, Matt Kurdock megerősítette, hogy a DPi osztályban pályaspecifikus BoP-t használnak.
A DPi osztályban a minimális súlykorrekciók sorozatát léptette életbe az utóbbi versenyeken az IMSA. Ez nyugtalanította, és felháborodást keltett több versenyző körében is..
A szankciós testület technikai igazgatója, Matt Kurdock ugyanakkor megerősítette, hogy pontosan az Acura és a Cadillac kérésére egyfajta pályaspecifikus Balance of Performance-t alkalmaztak.
Kurdock szerint a cél az, hogy „proaktívan” igazodjanak az egyes pályákon tapasztalható „előre jelzett teljesítményhez”, így kiegyenlítve a két márka közötti különbségeket.
A Dallara alvázú Cadillacek általában a Long Beach-i és a detroiti utcai pályákon jeleskedtek, ami megmagyarázza az Acurának mindkét versenyen adott 10 kg-os súlycsökkentést, és a Cadillac 15 kg-os súlynövekedését Belle Isle-ben.
Ugyanígy a Cadillac is 10 kg súlycsökkentést kapott Mid-Ohio-ban, amely pályán korábban az Acura dominált.
„Elég hosszú ideje futtatjuk ezeket az autókat, és van egy tisztességes jegyzetfüzetünk arról, hogy az egyes autók hol jeleskednek, és hol gyengélkednek” – mondta Kurdock a Sportscar365-nek.
„A 2022-es évadra készülve kaptunk némi visszajelzést az Acurától és a Cadillactől is, hogy az IMSA hajlandó lenne-e megfontolni a pályaspecifikus BoP bevezetését.”
Kurdock elmondta, hogy az IMSA technikai bizottságának reményei szerint a BoP az év hátralévő részében inkább „stabilizálódik”, és nem feltétlenül az egyes pályákhoz igazodik majd.
„Ahogy Watkins Glenbe megyünk, nyilvánvalóan ez egy olyan pálya volt, ahol a Mazda elég jól szerepelt” – mondta. „A Mazda [már] nincs velünk, és láthattátok, hogy lényegében ugyanazokhoz a súlyokhoz tértünk vissza, mint tavaly.”
„Az IMSA azt reméli, hogy túl vagyunk azokon a helyszíneken, ahol ennyire nagy különbség van az autók között, így reméljük, hogy stabilabb BoP-t láthatunk ezeken az autókon az év hátralévő részében.„