Az Audi tervezett LMDh projektje szünetel a német gyártó Forma-1-be való – pletyka szintű – belépése miatt.
Az Audi szóvivője a Sportscar365-nek megerősítette, hogy „leállították a programot a következő 2-3 hónapra”, bár a fejlesztés leállításának okait nem ismertette.
Mindez a Multimatic kezdeti alváz gyártási terveinek megőrsítése után következik be. A cég a Porsche LMDh autója mellett – amely már megkezdte a pályán való tesztelést – az Audit is ellátta volna karosszériával.
Több iparági forrás is jelezte a Sportscar365-nek, hogy az Audi LMDh programját – amely a FIA World Endurance Championshipben a Team WRT-vel közösen egy gyárilag támogatott erőfeszítéssel, az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben pedig ügyfélautók kiosztásával készült volna – teljesen lefújták.
Az Audi szóvivője azonban nem akart ilyen részleteket elismerni, valószínűleg azért, mert a bejelentés előtt megvárja a hivatalos megerősítést az F1-be való érkezésről a 2026-os szezonra.
A gyártó Dakar-rali programját körülvevő, a vártnál nagyobb költségek is feltételezhetően közrejátszanak a döntésben.
Az Audi LMDh programjáról szóló elhatározása a hét elején született meg, annak ellenére, hogy az elmúlt hónapokban a vezető beosztású munkatársak többször is azt állították, hogy a program továbbra is a tervek szerint halad.
Chris Reinke, az Audi Sport customer racing vezetője januárban a Sportscar365-nek azt mondta, hogy a program – akkor még – „gőzerővel” halad előre.
A legújabb fejlemény valószínűleg azt eredményezi, hogy jövőre már csak a Porsche lesz pályán a Multimatic által épített LMDh alvázzal, a hírek szerint a testvérmárka Lamborghini végső döntése valószínűleg a következő hetekben születik meg.
A Sportscar365 azonban úgy tudja, hogy a 2024-ben debütáló Lamborghini LMDh autó nem feltétlenül a Multimatic LMDh platformjára épül.
Amennyiben az Audi hivatalosan is bejelentené programjának törlését, akkor az Acura, az Alpine, a BMW, a Cadillac és a Porsche személyében öt hivatalosan is megerősített LMDh gyártó maradna.