500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 28. kedd, 10:40 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » A Wayne Taylor Racing nyerte a végéig szoros Acura belháborút
IMSA

A Wayne Taylor Racing nyerte a végéig szoros Acura belháborút

András RoosÍrta András Roos2022. május 2.Frissítve:2022. május 2.3 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Hatalmas Acura csata Laguna Seca-ban
Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Végig szoros csatát hozott az IMSA sportautó bajnokság Laguna Seca-i fordulója, azonban a végén a stratégia döntött.

Óriási balszerencsével kezdődött a DPi kategória versenye. A Sebastien Bourdais által terelgetett 01-es Cadillac Racing autó immáron idén harmadszor kényszerült korán kiállni technikai hiba miatt.

Az első és egyetlen sárga jelzésre Russell Ward #57-es GTD Mercedese miatt volt szüksége, aki a dugóhúzó előtti balos kanyarban szenvedett elég nagy balesetet.

Miután átvették a stafétát csapattársaiktól – Taylortól, illetve Jarvistól – Albuquerque és Blomqvist izgalmas párharcot vívott az élen, miközben Tristan Vautier felhozta a JDC-Miller MotorSports Cadillacjét a harmadik helyre.

A 02-es Cadillac Racing autó, Earl Bamberrel a volán mögött tartott a negyedik helyet, azonban közvetlenül a második boxkiállás előtt a falnak csúszott, így végül lekörözöttként az ötödik helyen végzett.

A vezetés nem sokkal a féltáv után gazdát cserélt, amikor Blomqvist hatékonyan stratégiát váltott, és ezzel megelőzte Albuquerque-et aki a kivezető körén szenvedett a hideg gumikkal.

Alig több mint egy órával a vége előtt Albuquerque egy szenzációs mozdulattal visszavette a vezetést a Laguna Seca-i pály híres dugóhúzó kanyarjánál egy lekörözésnek köszönhetően. A két Acura többször is összeért egymással, miközben lefelé kígyóztak a hegyről.

A 10-es számú Wayne Taylor Racing és a 60-as Meyer Shank Racing autó csatája a kockás zászlóig folytatódott, és végül egy másodperc választotta el a két riválist a célvonalnál.

A Wayne Taylor Racing 10-es számú autója idei első győzelmét szerezte meg ezzel.

Pipo Derani és Tristan Nunez Action Express Racing Caddy-je futott be a dobogós, harmadik helyre, megelőzve a Tristan Vautier/Richard Westbrook párost.

Hibák és Tower Motorsport dominancia az LMP2-ben

Az LMP2-ben John Farano és Louis Deletraz dominált a Tower Motorsport számára, amihez az is hozzájárult, hogy a pole-ból induló PR1 Mathiasen 11-es rajtszámú autója az első kanyarban megpördült.

A második helyért az Era Motorsportos Ryan Dalziel és a DragonSpeedes Juan Pablo Montoya között folyt a csata – de Montoya versenyét egy megpördülés hátráltatta, amikor a boxba hajtott, így csak a harmadik helyen értek célba.

Feküdt Laguna Seca a Porschéknak

A GTD Pro-ban egy percig sem volt kérdés a 9-es rajtszámú Pfaff Motorsports győzelme, hiszen Matthieu Jaminet és Matt Campbell makulátlan teljesítmény nyújtott, így ők szelték át a Laguna Seca-i célvonalat kategóriaelsőként.

A Jack Hawksworth/Ben Barnicoat Vasser Sullivan féle Lexus a második helyre jött fel, megelőzve Connor De Phillippi és John Edwards Team RLL BMW M4-esét, valamint Antonio Garcia és Jordan Taylor Corvette-jét.

A Pfaff Motorsports Porschéja nem kegyelmezett a többieknek
A Pfaff Motorsports Porschéja nem kegyelmezett a többieknek Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

A GTD osztály győzelméért a verseny nagy részében csak a BMW-k küzdöttek, mivel a Paul Miller Racing M4-es-e párbajozott a Turner Motorsportos testvérautójával az első helyért.

A pole-ból induló Wright Motorsport azonban visszaküzdötte magát az élre az utolsó 10 percben, és megnyerte a GTD kategóriát.

Az Laguna Seca-i pálya utolsó méterein drámai küzdelem folyt a sokáig vezető 96-os Turner Motorsport BMW és a CarBahn with Peregrine Racing 36-os Lamborghini-je között, és a célvonalat fej-fej mellett szelte át a két autó.

A Jeff Westphal vezett Lamborghini azonban legyorsulta Bill Auberlen BMW-jét, a vonalnál pedig 0,037 másodperc volt a különbség a két autó között.

Végeredmény

Acura Filipe Albuquerque Meyer Shank Racing Oliver Jarvis Ricky Taylor Tom Blomqvist Wayne Taylor Racing
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?