kedd, április 23, 2024

A stratégia döntött, Bourdais és Kirkwood győzelem Detroit Bell Isle-on

Dátum:

Megosztás:

Renger van der Zande 50 perces üzemanyag spórolós etapot teljesített, és ezzel megnyerte csapatának a Detroit-i IMSA versenyt.

- Reklám -

A DPi futamot az egykiállásos stratégiát választók és a kétszer boxutcába állók stratégiai harca jellemezte.

- Reklám -

Míg van der Zande minden csepp üzemanyagot kipréselt a 01-es Cadillacből, addig Pipo Derani a 31-es Whelen Engineering Racing Cadillac-el folyamatosan mezőnyben autózott, és előzgetnie kellett, miután a csapata a kétkiállásos taktikát választotta.

Deraninak a 60-as Meyer Shank autón és a 02-es Cadillac Racing gépen is át kellett volna hámoznia magát, és végül a 34 másodperces hátrányát 1,6 másodpercesre tudta faragni a verseny végére, de végül nem tudta megelőzni a szűk Detroiti pályán az élen haladó triót.

- Reklám -

A dobogó utolsó fokáért küzdő Earl Bamber a 02-es Cadillacben két alkalommal is érintkezett a No. 31-es Cadillac-kel.

Bár Bamber mellett el tudott menni Derani, amikor a 60-as autót előzte rontott, így a 02-es Cadillac vissza tudta venni a pozícióját.

A DPi első három helyezettje 0,8 másodpercen belül haladt át a célvonalon.

Ez egy gyönyörű nap. Tiszta víz vagyok, ami itt mindig jót jelent” – mondta van der Zande, miután beugrott Detroit Belle Isle híres szökőkútjába.

A végén nagyon sok üzemanyagot kellett megspórolnom, ami izgalmassá tette a versenyt, de szerencsére elvoltak egymással mögöttem a srácok, ami megkönnyítette a dolgom.

A 01-es Cadillac Racing csapat a Detroit Belle Isle-i szökőkútban
Winners #01: Cadillac Racing, Cadillac DPi, DPi: Renger van der Zande, Sebastien Bourdais, podium, Scott Fountain, team, crew, Peter Baron

Új éllovas a DPi összetettben Detroit után

Tom Blomqvist és Jarvis 60-as számú Meyer Shank Racing Acurája a második helyen végzett, és átvette a vezetést a DPi bajnokságban.

A Derani és Olivier Pla 31-es számú Cadillacje a negyedik helyen végzett, de a célba érkezést követően büntetést kapott, miután a futam utáni műszaki ellenőrzésen túl könnyűnek találták autójukat.

A 10-es rajtszámú Wayne Taylor Racing Acura, amely szintén a kétkiállásos stratégiát választotta, de az első megállást később végezte el, mint a 31-es Cadillac, így az Acura a forgalomnak volt kiszolgáltatva, ami sokba került nekik.

A WTR – Ricky Taylor, Filipe Albuquerque – legénysége így 5. lett, de a 31-es csapat büntetése miatt végül megörökölte a 4. helyet.

Ez volt van der Zande és Bourdais második győzelme a szezonban.

GTD

A GTD-ben Ben Barnicoat és Kyle Kirkwood 17-es számú Vasser Sullivan Lexusa az első stintet Roman De Angelis 27-es számú Heart of Racing Aston Martinja mögött töltötte. De Angelis a verseny első körében szerezte meg a vezetést, miután megelőzte Kirkwoodot.

A 100 perces verseny a GTD autók számára egy könnyű egykiállásos stratégiát jelentett, és a teljes mezőny szinte az ablaknyitás után azonnal bement a boxba szervizelésre és pilótacserére.

Kyle Kirkwood
Kyle Kirkwood a 17-es VasserSullivan Lexusban Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

A 27-es számú Aston Martin a verseny éléről állt ki a boxba, egy körrel a 17-es számú Lexus előtt. Mindkét csapat úgy döntött, hogy csak a bal oldali gumikat cseréli le, de a 17-es számú Lexus gyorsabb ki- és bevezető kört futott, így megszerezte a vezetést.

A detroiti verseny végéig a helyzet már nem változott, így Barnicoat és Kirkwood párosa nyert De Angelis és Ross Gunn előtt. A harmadik helyre a Bryan Sellers, Madison Snow duó ért be a Paul Miller Racing BMW M4 GT3-mal.

Csak okosan és tisztán versenyeztünk, és pont annyi üzemanyagot spóroltunk meg, amennyi kellett, hogy egy körrel többet tudjunk menni a tiszta pályán, ami lehetővé tette számunkra, hogy alávágjunk a 27-es autónak, ami végül tökéletesen működött” – mondta Kirkwood.

Fantasztikus munkát végeztek a srácok a VasserSullivan csapatban – nagyon gyors boxkiállást hajtottak végre, amivel az élre álltunk. Mindenki tudja, hogy a pályapozíció kulcsfontosságú itt Detroit Belle Isle-on, különösen egy GTD autóval.

Végeredmény