A BMW több, mint 20 év kihagyást követően fog visszatérni a sportautózás csúcskategóriájába. A német gyártó az LMDh kategóriában fog indul majd 2023-tól. Többek között a nagy presztízzsel bíró Le Mans-i és Daytonai 24 órás versenyen is rajthoz állnak majd.
Az 1999-es Le Manst megnyerő V12 LMR prototípusainak alkotói jelezték, hogy szívesen csatlakoznának a sorozathoz, miután bejelentették a Formula E-ből való távozásukat.
A BMW nem csak a WEC-ben, hanem az IMSA sportautó bajnokságában is el fog indulni. Ezt a német gyártó M osztályának vezetője Markus Flasch jelentette be az Instagram oldalán.
A posztban egy, a Williams által épített V12 LMR volt látható ezzel a szöveggel: „Visszatérünk! Daytona 2023.” Ugyanis a BMW LMDh autójának, a Daytona 24 órás futam lesz majd az első éles bevetése.
A WEC nyitva hagyta az ajtót az LMDh autók számára, a Hypercar kategóriában, az IMSA pedig a daytonai prototípusok helyett alkalmazza a szabályrendszert 2023-tól.
Ugyanakkor azt még nem lehet tudni, hogy a BMW mindkét sorozatban szeretne-e maximálisan helyet állni, és teljesíteni az összes futamot.
A német márka legutóbbi sportautós szezonjáig egészen 1999-ig kell visszaforgatni az idő kerekét. Akkor a Schnitzer csapat elindult V12 LMR-rel a Le Mans-i 24 órás versenyen, valamint teljesítette az amerikai Le Mans sorozat első teljes évadát. A V12 LMR olyan jól muzsikált a legendás francia viadalon, hogy a Joachim Winckelhock, Pierluigi Martini, Yannick Dalmas meg is tudta nyerni azt. Az amerikai Le Mans sorozatban végül a második helyezést szerezték meg a bajnokságban.
A BMW 2000-ben is visszatért az amerikai kontinensre, azonban a bajnoki címet ismételten be kellett érniük a második hellyel. A német márka ebben az évben tért vissza az F1-be. A magas költségek miatt már nem is tudtak rajthoz állni Le Mansban, így esélyük sem volt megvédeni a címüket.