500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 21. kedd, 15:53 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » A Ford vírusként mérgezte a csapatát, amikor legutóbb az F1-ben volt
F1

A Ford vírusként mérgezte a csapatát, amikor legutóbb az F1-ben volt

Gerse JózsefÍrta Gerse József2023. február 12.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
2017 IMSA WeatherTech SportsCar Championship BUBBA burger Sports Car Grand Prix at Long Beach Streets of Long Beach, CA USA Friday 7 March 2017 66, Ford, Ford GT, GTLM, Joey Hand
Fotó: Richard Dole/LAT Images/Courtesy of IMSA
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

A Ford szövetséget kötött a Red Bull-lal és innentől közösen végzik a motorfejlesztést, majd a 2026-ban érkező új motorkorszakban az ő nevükkel címkézik fel az erőforrásokat. A vállalat legutóbbi F1-es szerepvállalásáról rossz emlékei vannak az érintetteknek.

A Ford a legnagyobb sikereit a Cosworth partnereként érte el az 1960-as és 1970-es években, a következő évtizedekben csak morzsák jutottak nekik, Ford-motoros kocsival utoljára 2003-ban nyertek az F1-ben, a Jordan révén. Akkor a Jaguart birtokolta az amerikai autógyár, de a 2000-től 2004-ig terjedő időszak kudarcot hozott, Niki Lauda jelenléte sem segített rajtuk.

Az istállótól 2000-ben visszavonuló, összességében háromszoros futamgyőztes Johnny Herbert is erről osztott meg emlékeket. „A Stewart csapatnál családias volt a hangulat, de miután az istálló zöldre és Jaguar-ra váltott, 2000-ben, a távozásomig még nem vette át az uralmat a vállalati kultúra” – mondta a Motosport Magazine-nak.

„Az 1999-es kocsi jó volt, a 2000-es még jobb, de a többi csapaté sokkal jobb. Mindegyik teszten problémáink voltak az olajjal, egész évben gondok akadályoztak a futóművel. A tesztpilóta Luciano Burti Silverstone-ban, én Malajziában buktam nagyot emiatt. Monacóban Eddie [Irvine a 4. hellyel] jó eredményt ért el, és onnantól kezdtek beszivárogni a vállalattól a magas elvárások.”

„A menedzsment variálása közben nem haladt előre a csapat. A vállalati kavarodás begyűrűzött a gyárba, vírusként terjedt. Onnantól minden csak romlott. A csapatnál dolgozók úgy érezték, emiatt magukat kell védeniük. Ez mindig lefelé vezető spirált indít el, mert senki sem arra koncentrál, amire kellene.”

Máris aggasztó jeleket lát az amerikai F1-es álomban Schumacher első autójának tervezője

Herbert a menedzsment variálásával arra utalt, hogy a kulcspozíciókban gyakran cserélték az embereket, mindhiába. A Jaguar érájának kezdetén a technikai igazgató Gary Anderson (aki Michael Schumacher első autóját tervezte a Jordannél) több horrorsztorit megosztott már, például azt, hogy a Ford egyik fejese kerek-perec kijelentette, hogy aki nem akarja, hogy a márka elképzelései szerint működjön a csapat, annak a helyére találnak olyat, aki elfogadja a feltételeket.

A később érkező szakember, Steve Nichols (aki a McLaren 1988-as világverő, 16-ból 15 futamot megnyerő autóját tervezte) azt nyilatkozta, hogy el kellett olvasnia egy arculati kézikönyvet: ebben például kikötötték, hogy a szállodában a minibárból csak a szénsavmentes vizet veheti el a cég kontójára, a szénsavasért magának kell fizetnie.  Ezért úgy döntött, hogy a szállodai számláit inkább magának fizeti.

Ford Johnny Herbert
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?