back to top
péntek, november 22, 2024

A Ford vírusként mérgezte a csapatát, amikor legutóbb az F1-ben volt

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A Ford szövetséget kötött a Red Bull-lal és innentől közösen végzik a motorfejlesztést, majd a 2026-ban érkező új motorkorszakban az ő nevükkel címkézik fel az erőforrásokat. A vállalat legutóbbi F1-es szerepvállalásáról rossz emlékei vannak az érintetteknek.

- Reklám -

A Ford a legnagyobb sikereit a Cosworth partnereként érte el az 1960-as és 1970-es években, a következő évtizedekben csak morzsák jutottak nekik, Ford-motoros kocsival utoljára 2003-ban nyertek az F1-ben, a Jordan révén. Akkor a Jaguart birtokolta az amerikai autógyár, de a 2000-től 2004-ig terjedő időszak kudarcot hozott, Niki Lauda jelenléte sem segített rajtuk.

- Reklám -

Az istállótól 2000-ben visszavonuló, összességében háromszoros futamgyőztes Johnny Herbert is erről osztott meg emlékeket. „A Stewart csapatnál családias volt a hangulat, de miután az istálló zöldre és Jaguar-ra váltott, 2000-ben, a távozásomig még nem vette át az uralmat a vállalati kultúra” – mondta a Motosport Magazine-nak.

Az 1999-es kocsi jó volt, a 2000-es még jobb, de a többi csapaté sokkal jobb. Mindegyik teszten problémáink voltak az olajjal, egész évben gondok akadályoztak a futóművel. A tesztpilóta Luciano Burti Silverstone-ban, én Malajziában buktam nagyot emiatt. Monacóban Eddie [Irvine a 4. hellyel] jó eredményt ért el, és onnantól kezdtek beszivárogni a vállalattól a magas elvárások.

- Reklám -

A menedzsment variálása közben nem haladt előre a csapat. A vállalati kavarodás begyűrűzött a gyárba, vírusként terjedt. Onnantól minden csak romlott. A csapatnál dolgozók úgy érezték, emiatt magukat kell védeniük. Ez mindig lefelé vezető spirált indít el, mert senki sem arra koncentrál, amire kellene.

Máris aggasztó jeleket lát az amerikai F1-es álomban Schumacher első autójának tervezője

Herbert a menedzsment variálásával arra utalt, hogy a kulcspozíciókban gyakran cserélték az embereket, mindhiába. A Jaguar érájának kezdetén a technikai igazgató Gary Anderson (aki Michael Schumacher első autóját tervezte a Jordannél) több horrorsztorit megosztott már, például azt, hogy a Ford egyik fejese kerek-perec kijelentette, hogy aki nem akarja, hogy a márka elképzelései szerint működjön a csapat, annak a helyére találnak olyat, aki elfogadja a feltételeket.

A később érkező szakember, Steve Nichols (aki a McLaren 1988-as világverő, 16-ból 15 futamot megnyerő autóját tervezte) azt nyilatkozta, hogy el kellett olvasnia egy arculati kézikönyvet: ebben például kikötötték, hogy a szállodában a minibárból csak a szénsavmentes vizet veheti el a cég kontójára, a szénsavasért magának kell fizetnie.  Ezért úgy döntött, hogy a szállodai számláit inkább magának fizeti.