szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapE-mobilityLenyűgözte az új Lexus LC 500h a Racer újságíróját

Lenyűgözte az új Lexus LC 500h a Racer újságíróját

- Hirdetés -

A 2021-es Lexus LC 500h meggyőzte a Racer.com ellentétes véleményen lévő újságíróját arról, hogy talán mégis a hibrideké lehet a jövő.

“A sportos szót ritkán használják egy hibrid leírására. Kevés kivételtől eltekintve a legtöbb benzin- és elektromos hajtást kombináló járművet inkább a háztartási gépek kategóriájába sorolnánk” írja Jason Isley, a Racer újságírója.

- Hirdetés -

Hozzáteszi, bár fontos a környezetvédelem, és a kényelem, azonban ez nem minden, ha autót vásárolunk. És hogy ezt a Lexus bebizonyítsa, az új LC 500h-val vitathatatlanul a legjobb választ adta az unalmas hibridek világára.

Az LC hibrid változata ugyanazokat az éles stílusjegyeket viseli, mint 5,0 literes, V8-as motorral hajtott testvére, az LC 500. Így aki rajong ezért a vadállatért, az gyorsan meg fogja szeretni a hibrid testvért is.

- Hirdetés -

A Racer által tesztelt autó egy 2021-es modell volt, mely jobb vezetői élményt nyújt, és sokkal kényelmesebb utazást biztosít a 2019-ben megjelent LC 500-nál.

Az automata váltóval párosított, elektronikusan vezérelt sebességváltó kapott némi finomhangolást. A mérnökök frissítették az 500h többfokozatú hibrid rendszerének visszaváltási modelljét, így az mostantól harmadik helyett második fokozatba kapcsol, hogy simább működést és erőteljesebb gyorsulást tegyen lehetővé a hajtűkanyarokból.

A Lexus 500h teljesítménye egy Atkinson-ciklusú 3,5 literes V6-os benzinmotoron keresztül érkezik, amely D-4S közvetlen üzemanyag-befecskendezést és Dual VVT-i-vel ellátott könnyű szelepvezérlést használ.

Az 500h kombinált rendszerteljesítménye 354 lóerő. A hibrid rendszer a V6-os motor teljesítményét könnyen felerősíti, így gyorsításkor sokkal nagyobb hajtási teljesítményt generál.

Könnyű, kompakt, és gyors

Az 500h kompakt, könnyű lítium-ion akkumulátort használ az elektromos motorhoz. Az akkumulátorcsomag kényelmesen elfér a hátsó ülések és a csomagtér között, és nagy teljesítménysűrűségű, 84 cellája 310,8 voltot termel.

Bár az 500h mintegy 117 lóerővel gyengébb, mint a V8-as testvére, a hibrid rendszer által kínált azonnali teljesítmény jól illeszkedik a sebességváltóhoz, és az autó agilis profiljához.

A 2 tonnát nyomó Lexus, amely meglepő módon csak 36 kilógrammal nehezebb a V8-as változatnál, a hírek szerint 4,7 másodperc alatt képes 0-100 km/órás gyorsulásra, és 155 km/órás végsebességre.

“Bár a gyorsulás csak 0,3 másodperccel lassabb mint az 500-é, itt felfedezhetjük fel a legjelentősebb különbséget a két modell között: a hangzást. A 3,5 literes V6-os elhalványul a széria LC 500 dicsőséges V8-as motorjának morgása mellett” – jegyezte meg Isley.

“A hiányzó nyolchengeres hangzástól eltekintve az 500h vezetési élménye közel azonos, és nem sok kívánnivalót hagy maga után. És ha a V8-as morgása nélkül is tud élni az ember, akkor sokkal jobb fogyasztási adatokkal számolhat majd.”

- Advertisement -
SourceRacer
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss