Egy tanulmány szerint a Tesla sofőrök 21%-kal kisebb valószínűséggel veszítik el figyelmüket telefonozás miatt vezetés közben.
Azok, akik Tesla elektromos járművet vezetnek, 50%-kal kisebb valószínűséggel törik össze autójukat, mint bármilyen más autót – derül ki egy friss elemzésből.
A tanulmányt a Cambridge Mobile Telematics készítette, egy olyan vállalat, amely járművek millióiról gyűjt telematikai adatokat. A vállalat a kutatás eredményeit az „Insurance Institute for Highway Safety Charging Into an Electrified Future” című konferencián tette közzé.
A tanulmányból kiderült, hogy az elektromos járművek vezetőinek viselkedése és biztonsága megváltozik, amikor elektromos járművüket vezetik, összehasonlítva bármely más járművel.
Az EV-sek sokkal kisebb valószínűséggel törik össze autójukat, mint más járműveket, amelyeket vezetnek. Ugyanakkor az is kiderült, hogy a márkák között is nagy eltérés van.
Azok, akiknek például Teslájuk van, körülbelül 50%-kal kisebb valószínűséggel törik össze elektromos járművüket, de ez a szám pontosan az ellenkezője azoknak, akik Porsche elektromos sportautót vezetnek.
Az elemzés szerint azok, akik Porschét vezetnek, valójában 55%-kal nagyobb valószínűséggel törik össze autójukat vezetés közben, mint a Teslás sofőrök.
Az eltérés vagy a márkák közötti különbség több okból is eredhet, és ezek közül csak keveset támasztanak alá adatok.
A Cambridge Mobile Telematics által végzett másik felfedezés azt mutatja, hogy a Tesla sofőrök figyelmét 21%-kal kevesebbszer tereli el saját telefonjuk. Egy másik jelentős adat az is, hogy 9%-kal kisebb valószínűséggel hajtottak a megengedett sebességhatár felett.
Bár a vállalat mindezeket az adatokat a Teslát vezetőkről derítette ki, meg kell jegyezni, hogy a Cambridge Mobile Telematics nem próbálta figyelembe venni az EV-gyártó Autopilot (önvezető) rendszerének hatását, amely egy sor ütközéselkerülő funkciót is tartalmaz.