A Charge nevű brit cég limitált kiadású elektromos autót dobott a piacra, mely az 1967-es Mustangon alapul, az ára viszont megdöbbentő.
Az 1964-ben bemutatott Ford Mustang egyedülálló modell volt, amely sportos tulajdonságokat, praktikus kényelmet és gyönyörű, európai ihletésű formatervet ötvözött egy megfizethető csomagban.
Ez már a kezdetektől fogva rendkívül népszerűvé tette, és ezzel megszületett a pony car szegmens, amely a következő évtizedben újraértelmezte az amerikai autóipart.
Ma az első generációs változatok közül vitathatatlanul az 1967-es fastback a legelismertebb. Steeve McQueen tette híressé az 1968-as „San Franciscó-i zsaru” című filmjében, ahol részt vett minden idők egyik leglátványosabb nagyvásznas autós üldözésében.
Ez az ikonikus modell szolgált inspirációként egy Vadim Shagaleev nevű feltörekvő fiatal üzletember számára, akinek álomautója a fent említett, Eleanor névre keresztelt filmes autó.
Miközben a Ford egy teljesen új, villamosított crossoveren dolgozott, amely a Mustang névre hallgat, Shagaleev belevágott egy küldetésbe, hogy az eredeti pony car-t exkluzív, modernizált EV-ként éleszti fel.
Hogy ezt az ambiciózus célt valóra váltsa, megalapította a Charge Cars nevű startupot, és összefogott egy elektromos hajtáslánc fejlesztő céggel, az Arrival-al.
A projektet 2018 novemberében mutatták be a nagyközönségnek, de a teljesen működőképes sorozatgyártású változatot csaknem három és fél évnyi kemény munka után e hónap elején mutatták be.
Közepes hajtáslánc, elképesztő ár egy felújított Mustangért
Az Eleanor Mustang által erősen inspirált, Charge névre keresztelt elektromos autó az eredeti benzinzabáló V8-as helyett négymotoros, összkerékhajtású elrendezéssel érkezik.
A hajráslánc 400 kW csúcsteljesítményt ad az autónak, ami nagyjából 536 lóerőnek felel meg, és egy közepesen hajlékony 1 106 lb-ft (1 500 Nm) nyomatékot, ami 3,9 másodperc alatt repíti a Mustangot 0-ról 100 km/órára (97 km/óra).
Ezek komoly számok, ha összehasonlítjuk azzal, amit egy eredeti ’67-es tudott elérni, de nem is olyan látványosak, ha figyelembe vesszük, hogy mire képesek az olyan modern EV-k, mint a Tesla Model S Plaid.
A Charge szerint az autó körülbelül 200 mérföldet (321 km) képes megtenni egyetlen feltöltéssel – ez enyhén szólva is közepes hatótávolság.
Ráadásul legfeljebb 50 kW-os töltési sebességet támogat, ami hatszor lassabb, mint amit egy Porsche Taycan, Audi e-tron GT, Hyundai Ioniq 5 vagy Kia EV6 tud.
Az autó belseje is átalakításra került, hiszen a tabletekkel, és kényelmes ülésekkel felszerelt jármű utasteréből árad a luxushatás. Ez, az elektromosság, és a klasszikus Mustang külseje tehát nagy vonzerő lehet minden autórajongónak.
A probléma az, hogy ennek a neoklasszikus póninak 350 000 fontnál, azaz körülbelül 156 millió forintnál kezdődik az ára. Egy középszerű EV hajtáslánc, amelyet luxus belsővel szereltek fel, és egy Mustang-karosszéria másolattal koronáztak meg, valahogy többe kerül, mint egy vadonatúj Ferrari.
Hogy érzékeltessük, mennyire őrült ez az árcédula, ennyi pénzért három Model S Plaid Teslát kaphatunk, és még marad is pénzünk egy felújított régi Mustangra.
Összefoglalva, a Charge Mustang egy csodálatos módja egy ikon villamosításának, de az ára ellenkezik a józan ésszel.