Ismét egy fantasztikus régi autó keltette fel szerkesztőségünk figyelmét, méghozzá egy 1968-as Chevrolet Camaro.
A Camaro össztermelése 1968-ban némileg nőtt, így a végső szám valamivel több mint 235 000 darab volt.
Ahogyan az várható volt, az alapmodell több mint 159 000 autóval biztosította az oroszlánrészt, míg az RS közel 41 000 Camaróval a második helyen végzett.
Az SS és a Z28 továbbra is a legritkább konfigurációk voltak ebben a modellévben, az utóbbi a teljes gyártásból mindössze mintegy 7200 darabot tett ki.
Az itt bemutatott Camaro is alapmodellként született, de a hozzá tartozó opciók, valamint a jelenlegi külső és belső állapota mind-mind az egyik legritkább 1968-as példánnyá teszik a ma forgalomban lévő példányok között.
Nem kell rakétatudósnak lenni ahhoz, hogy megmondjuk, ez a Camaro nagyon-nagyon jól néz ki. Ami még lenyűgözőbb, hogy a festék még mindig a gyári fényezés, így elég egyértelmű, hogy az autót az évek során megfelelően tárolták.
Bár néhány alkatrész már nem a gyárilag beszereltek közül való, a raktárkészletben lévő alkatrészek még megvannak, így könnyen visszaállítható az eredeti specifikáció.
Most pedig lássuk, mitől is olyan ritka ez a modell
Annak ellenére, hogy egy alap Chevrolet Camaro, a D80-as spoilerrel és a D90-es fehér csíkokkal van felszerelve, két olyan opcióval, amelyeket jellemzően a magasabb felszereltségű konfigurációkhoz rendeltek.
A Camaro szakszerű átvizsgálása megerősíti, hogy az órán lévő 24 000 mérföld (38 600 km) eredeti, a motorháztető alatt lévő LF7 327 (5,3 literes) szintén az autóval együtt szállított szériaegység.
Egyértelmű, hogy egy ilyen túlélővel nem mindennap találkozik az ember, és ez az oka annak, hogy ezt a Camarót nem adják olcsón.
Az eBay-en a licit nem kevesebb, mint 45 000 dollárról indul, de eddig senki sem szállt be a versenybe, hogy megvegye ezt a Camarót. Aki harc nélkül szeretné megszerezni az autót, annak 55 000 dollárt kell fizetnie érte.