Bemutatkozott a Ford GT káprázatos Moody Heritage Edition-je – KÉPEK

Dátum:

A Ford digitálisan bemutatta a New York-i autóshow-n való megjelenés előtt a Moody Heritage Edition GT-t.

- Reklám -

Az autó a gyártó 1966-os Le Mans-i győzelme és az eredeti Ford GT prototípus előtt tiszteleg.

- Reklám -

Az évek során számos Heritage Edition Ford GT-t láthattunk már, köztük a közelmúltban bemutatott Alan Mann Heritage Editiont, és a Moody Heritage Edition lesz az utolsó 2022-es Heritage Edition modell.

Ez a legújabb dizájn a New York-i Nemzetközi Autókiállításon jelenik meg először a nyilvánosság előtt, és egyben visszaemlékezés az eredeti Ford GT40 prototípus 1966-os debütálására ugyanezen a kiállításon.

- Reklám -

A legújabb különleges kiadású modell egyedi arany és vörös fényezésben pompázik, amely a Holman Moody által versenyzett 1966-os Ford GT megjelenését idézi; a színösszeállítással ellentétben az ajtókon, a motorháztetőn és a hátsó szárnyon Oxford White kerekek és az 5-ös rajtszám díszeleg.

A modern anyagokat egy csipetnyi szénszálas díszítőelemek, köztük az első spoiler, az oldalsó küszöbök, a tükrök, a motorszárnyak és a hátsó diffúzor hozzák be a keverékbe. A 20 colos kerekek szintén látható szénszálból készültek, fekete és ezüst Brembo féknyergeket árnyékolnak, és fekete kerékanyák tartják a kerékagyhoz.

Az összes eddigi Ford GT Heritage Edition fényezés közül a Holman Moody Heritage Edition elmaradhatatlan arany és piros színű, jellegzetes motívuma epikus tisztelgés az 1966-os Le Mans-i célba érkezésünk előtt” – mondta Mike Severson, a Ford GT programvezetője.

Az egyik legismertebb Ford GT40 versenyautó által inspirált legújabb Ford GT a Holman Moody versenycsapat tudása és a globális versenytársak innovációjának legyőzésére való képessége előtt tiszteleg.

A 2022-es és az 1966-os GT Fotó: Ford Motor Company

Miattuk változott meg a történelem

A Holman Moody csapat döntő szerepet játszott a GT40 sikerében. A Ford 1965-ös Le Mans-i vereségét követően a csapat, nem mással, mint a Shelby American-nel együttműködve, átdolgozta a GT40 MKII-t.

A P/1016-os alvázszámú autó lett a csoport laboratóriuma, amely 1966 januárjában nyolc nap alatt több mint 265 kört futott. Az eredmények jobb fékeket, jobb felfüggesztést és jobb gumikopást eredményeztek a csapat számára.

Holman Moody hozzájárulása az eredeti GT40-es újításaihoz végül a Fordot 1-2-3-as győzelemhez juttatta 1966-ban Le Mans-ban. Sikerük mai örököse mellett a P/1016-os alvázszámú autó a New York-i Autókiállításon is megjelenik majd.