Romain Grosjean elismerte, hogy mindent arra a bizonyos utolsó körre tett fel Long Beach-en, amikor Sato a falba állt.
Legújabb videójában a francia versenyző összegzést adott Long Beach-i hétvégéjéről, és megtudhattunk néhány érdekes információt is.
Például azt, hogy a pénteki szabadedzésen szenvedett a fékekkel, és emiatt végzett csak a 22. helyen.
Grosjean azt is hozzátette, hogy az időmérőn meglepte Colton Herta tempója, és ennek köszönhetően csapta az autóját a falba.
„Ezen a pályán mindent az első körödre kell feltenned, mert ha baleset, vagy piros zászló van, akkor már nem biztos, hogy lesz időd még egy körre” – magyarázta Grosjean.
„Amikor átértem a célvonalon, biztos voltam benne, hogy enyém a pole. Aztán a mérnököm mondta nekem a rádión, hogy a második helyen vagyok. Meglepődtem.”
„Ekkor eldöntöttem, hogy az utolsó körömet a ‘send it’ mentalitásban fogom megcsinálni, és az első három kanyar alapján enyém lett volna pole, de aztán a négyes kanyarban súroltam a falat, és emiatt eltört a hátsó keréknél valami.”
Az IndyCar szabályainak értelmében az ütközés miatt Grosjean elveszítette addigi leggyorsabb körét, így csak a hatodik helyről rajtolhatott. Ez persze nem segített neki az első körben.
„Az az igazság, hogy ha az első három hely valamelyikéről rajtolsz, akkor elég könnyű a gördülő rajt. Hátrébb már sokkal nehezebb megítélni a dolgokat, mert folyamatosan gyorsulunk, lassulunk, gyorsulunk, lassulunk” – magyarázta az Andretti Autosport pilótája.
Majdnem győzelmet eredményezett Grosjean-ék alternatív stratégiája
Grosjean és mérnöke már a futam elején eldöntötték, hogy a 28-as autó az alternatív stratégián lesz, azaz a verseny végén a piros, lágyabb gumin támadhatja majd az élen állókat.
„Nagyon nehéz eldönteni, hogy milyen taktikát válassz az IndyCar-ban, mert a piros gumival nincs elég tesztelési idő, így sokszor az ismeretlenbe ugrunk bele. Ennek ellenére ez az egyik ok, amiért imádom ezt a szériát.”
A francia sofőr arra is kitért, hogy miért volt ennyire sok baleset a verseny végén.
„Azt hiszem a futam utolsó köreire mindenki nagyon elfáradt, és emiatt láthatunk több hibát. Nehéz volt tekerni a kormányt, és csak egy ív volt, szóval ha letértél róla, akkor bajba kerültél” – tette hozzá Grosjean.
A verseny utolsó köreiben Grosjean Palou-val és Newgardennel csatázott, azonban előbbit nem tudta elsőre megelőzni, így elpuskázta az összes push-to-pass lehetőségét, mire a későbbi futamgyőztes mögé ért.
Ezután következett két gyors sárga. Előbb Jimmie Johnson (és David Malukas) ütközött a falba, majd az utolsó körben Takuma Sato.
„Elképesztően jól kaptam el az újraindítást, és megmondom őszintén, azt hittem, meg fogom nyerni a versenyt. Azonban Newgarden gyorsabb volt az egyenesben, és így nem tudtam elmenni mellette” – mondta Grosjean.
„Ezek után picit visszalassítottam, spóroltam a gumival, és az utolsó körre tartogattam minden energiámat. Sajnos Sato a falba csapódott, így már nem volt esélyem megszerezni a győzelmet.”
„Ennek ellenére elégedett vagyok, picit óvatosan mentem az egész versenyen, mert mindenképp célba akartam érni, és ez végül sikerült is, ráadásul a dobogóra is felállhattam, és értékes pontokat gyűjtöttem.„