A Superspeedway-jé átkonfigurált atlantai pálya Daytonához és Talladegához dupla sárga vonalas szegélyezést kaphat. A változtatásnak biztonsági okai lehetnek.
Mint ismeretes, a NASCAR az idei évben bővíti a superspeedway pályák névsorát. Az előző évtizedekben ebbe a pályatípusba Daytona, valamint Talladega tartozott bele, mely a szoros versenyek, a látványos balesetek, és a nem ritka meglepetés győzelmek okán rengeteg szurkoló kedvenceivé váltak.
A NASCAR azonban nem egy új pályát képzelt el a 3. superspeedway verseny helyszínének, sokkal inkább egy már meglévő pályát alakítottak át a szezonnyitón látott versenyzési forma kialakításának érdekében.
Az Atlanta Motor Speedway 1,54 mérföldes hossza megmaradt, a kanyarok azonban jelentős ráncfelvarráson estek át. Az eddigi 24 fokos dőlésszögeket 28 fokosra emelték, a pályát szegélyező, köpenynek nevezett szervizsáv dőlésszögét pedig ehhez idomítva 4 fokosról 18 fokosra módosították.
E mellett a pálya egy kicsit keskenyebb is lett, a NASCAR pedig most azt tevezi, hogy méginkább leszűkítik a versenyzők rendelkezésére álló területet.
Az Egyesült Államokban a záróvonal szerepét betöltő dupla sárga vonalat ugyanis a tervek szerint az atlantai pálya szélére is fel fogják festeni, így a két „nagytestvérhez” hasonlóan az újdonsült superspeedway köpenyre tilos lesz előnyszerzési céllal ráhajtani.
„Minden verseny új kihívásokat tartogat számunkra, mivel mindenhol tapasztalunk valami újat. A korábbi tesztek tapasztalatai alapján egészen biztosan hasonló lesz a helyzet Atlantában is. Az akkor tapasztaltaknak megfelelően biztosan változtatni fogunk néhány dolgon. Lehetséges, hogy Daytonához és Talladegához hasonlóan itt is felfestjük a dupla sárga vonalat.” – nyilatkozta a NASCAR versenyfejlesztési igazgatója, Steve O’Donnell.
Hogy valóban meglépi-e a változást a NASCAR, az napokon belül kiderül, lévén az atlantai versenyig alig több, mint 1 hét van csak hátra.