back to top
péntek, november 22, 2024

Eddig bírta a másik Ganassi Cadillac; garázsban a #02-es

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Itt a vége a gyári Cadillac-ek jó szereplésének. A Chip Ganassi Racing által versenyeztetett másik autót is a pitfal mögé kellett vinni. Ezzel az esélyesek száma 4-re csökkent 7 órával a vége előtt.

- Reklám -

Az eddigiekhez képest viszonylag nyugodt mederben csordogált a 60. Daytona-i 24 órás elmúlt egy órája. Köszönhető ez az óra elején történt balesetnek is, mely egy időre visszafogta a mezőny tempóját. A balesetben a Mühlner Motorsports #6-os számú LMP3-as autója került bele, amely már korábban is problémákkal küszködött.

- Reklám -

A sárga zászlót kihasználták a csapatok egy boxkiállásra, ha pedig már ott voltak, akkor néhányan a versenyzőcseréket is megejtették. A Wayne Taylor Racing autójában Will Stevenst a csapattulajdonos fia, Ricky Taylor váltotta. Ezzel egyidőben Alex Lynn helyére Earl Bamber ült be.

Az újraindításnál Blomqvist (#60 – Meyer Shank Racing) előzte meg kívülről az 1-es kanyarban az addig vezető Nunezt (#31 – Whelen Engineering Racing). A legérdekesebb jelenete az újraindításnak azonban még csak most következett.

- Reklám -

A második helyre visszaszoruló Nunezt ugyanis nemes egyszerűséggel kilökte a túl bártan próbálkozó Tristan Vautier, így az amerikai visszacsúszott a kategória utolsó helyére. Nem maradt el természetesen a jutalom sem a „jótett” után; A franciát balesetokozás miatt áthajtásos büntetésre kötelezték.

A versenyt így Blomqvist magabiztos előnnyel vezette, alig fél óráig volt azonban csak zöld a pálya. A GTD Pro kategória harmadik helyén haladó Daniel Juncadella Mercedese ugyanis elfüstölt, így a WeatherTech Racing idő előtt kénytelen volt feladni a versenyt.

Azt mondják, a rossz dolgok hármasával történnek. Ez ezúttal is igaz volt, lévén szinte azonnal megállt a pályán a G-Drive Racing #69-ese. Azonban nem a korábban már bajba kerülő LMP2-es autó kiesése volt a legnagyobb dráma. A versenyt domináló #02-es autó ugyanis pár órával a testvérautó gondjait követően maga is a garázsba hajtott. A korábban Kevin Magnussen alatt is rakoncátlankodó Cadillac az üzemanyagpumpa meghibásodása miatt kell elköszönjön a győzelemtől.

A felkelő nap első sugarai így tehát sárga zászló alatt köszöntötték a mezőnyt. Jelenleg a DPi-ben a Meyer Shank Racing vezet Tom Blomqvisttel, míg az LMP2-ben Habsburg állt az élre a Tower Motorsport autóval.

Az LMP3-at a Riley már csak elveszítheti, a GTD Proban pedig Vanthoor (KCMG), és Nasr (Pfaff Motorsports) továbbra is dominálnak. A lasabb GT kategóriában továbbra is a Wright Motorsports vezet.