2021 a Hyundai éve volt – legalábbis az IMSA Michelin Pilot Challenge-ben. Lássuk, hogyan sikerült elhódítaniuk a bajnoki címet.
A Bryan Herta Autosport az idei évnek is egy századnyi Veloster N TCR-el és Elantra N TCR-el vágott neki.
Ennek meg is lett az eredménye, hiszen a csapatbajnokságban is elhódították a dicsőséget, és a márkák között is.
Emellett a versenyzők közötti értékelésben is a Hyundai versenyzői nyertek, Michael Lewis és Taylor Hagler révén. Hagler az első női versenyző, aki elhódított ezt a címet.
Bryan Herta négy éve döntött úgy, hogy a kóreai márka autóival szeretne harcba szállni az IMSA Pilot Challenge-ben. A Hyundainak nem voltak nagy hagyományai a motorsport terén Amerikában, azonban az együttműködésnek köszönhetően mindkét alakulat jól járt.
„A múltban ha a Hyundai-ra gondoltunk, akkor nem a versenyzés volt az első, ami eszünkbe jutott. Azonban az N modellek megjelenésével ez megváltozott. Büszke vagyok arra, hogy szerepet vállalhattunk a Hyundai Motorsport tengerentúli felemelkedésében” – mondta Bryan Herta.
Az IMSA TCR kategóriája évről évre egyre több indulóval büszkélkedhet, és bár a címvédés azt mutatná, hogy nem volt nehezebb dolga a csapatnak, mint a tavalyi évben, a mezőny sokkal erősebb volt idén.
Herta szerint a csapata felülmúlta saját magát, és kitartásának köszönhetően nyert.
„Nem elég az, hogy a miénk a leggyorsabb autó. Minden aspektusban neked kell a legjobbnak lenned.”
A 2021-es szezonban mind a négy TCR márka szerzett győzelmet (Audi, Alfa Romeo, Hyundai, Honda), ez is jól mutatja, mennyire kompetitív volt ez az év.
Herta azonban hozzá tette, nem fognak sokáig a babérjaikon ülni, hiszen 2022-ben is szeretnék elhódítani mindhárom bajnoki címet.