back to top
péntek, november 22, 2024

Újdonsült erővel vág neki a jövő évnek Ty Dillon

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A NASCAR Kupa sorozatba visszatérő Ty Dillon feltüzelve várja a jövő évi szezont.

- Reklám -

A NASCAR-csapatfőnök Richard Childress unokái, Austin és Ty Dillon nagyjából 1 évtizeddel ezelőtt bombaként robbantak be a NASCAR vérkeringésébe. Az alacsonyabb nemzeti szériákban elért sikerek láttán sokan biztosak voltak benne, hogy az új sztártestvérpárt üdvözölhetjük Dillonék személyében. A Kupa sorozatba történő fellépés után azonban pályafutásuk kissé megbicsaklott.

- Reklám -

Austin ugyan nagyapja csapatánál meg tudott ragadni az élvonalban, ahol legnagyobb sikereként 2018-ban megnyerte a Daytona 500-at, testvérére azonban nehezebb út várt. Ty 2017-ben a German Racinggel debütált teljes szezonos versenyzőként, amely bár a Richard Childress Racing támogatását élvezte, koránt sem volt annyira versenyképes, mint technikai partnere.

A csapat a 2020-as szezon végén kiszállt a NASCAR-ból, így az ifjabbik Dillon testvér ülés nélkül maradt. 2021-re mindössze pár 5 Kupás beugrás és kétszer ennyi XFinity-s szerepvállalás jutott számára, ami látszólag megviselte a 29 éves észak-karolinait.

- Reklám -

„Ebben a sportban nőttem fel, és nagyon sokáig egyértelmű volt számomra, hogy következő évben mit is fogok csinálni. Aztán jött az idei év, amikor ülés nélkül maradtam, és el kellett gondolkoznom rajta, hogy hogyan tovább” – nyilatkozta Dillon a motorsport.com-nak. – „Mehettem pár verseny itt-ott, de rengeteg olyan hétvége volt, amikor csak ültem otthon a helyett, hogy a pályán lettem volna.”

„Rájöttem, hogy már nem azok a dolgok motiválnak, mint fiatalabb koromban. Akkor minden héten csak az érdekelt, hogy minél feljebb végezzek az eredménylistán. Ez a fajta felfogás a NASCAR legmagasabb kategóriájában azonban nagyon nehéz, és érzelmileg nagyon megterhelő tud lenni. Itt már más tényezők is bejönnek az egyenletbe. Az is fontos például, hogy mit gondolnak rólad az emberek.”

„Amikor kikerülsz ebből a körforgásból, és a kanapédon hátradőlve figyeled az eseményeket, akkor jössz rá, hogy mi is az, ami igazán hiányzik az egészből. Számomra pedig ez a mindennapos munka volt. Az, hogy nap mint nap azért dolgozhatok, hogy egyre jobb legyek, és egyszer egy top NASCAR versenyzővé váljak. Ez jelenti számomra az igazi motivációt!”

Fotó: Bob Leverone/Getty Images
Új csapat, új autó, új esélyek

2022-ben Dillon egy második esélyt kap, hogy bebizonyítsa, helye van a Kupában. A korábbi Xfinity futamgyőztes a Richard Petty Motorsports és a GMS Motorsport egyesüléséből létrejövő új csapat, a Petty GMS Motorsports versenyzőjeként indulhat a jövő évi futamokon. Dillon az eddigi tapasztalatait pozitívan értékelte.

A German Racingnél kihoztuk a legtöbbet az autóból, ami benne volt. Nagyon keményen dolgozott mindenki, de az egy kis csapat volt, korlátozott lehetőségekkel. Azt gondolom, hogy most, hogy egy két autós csapat tagja lehetek, sokkal nagyobb lehetőségek nyílnak meg előttünk” – vélekedett Dillon.

„Az első tesztek még csak az ismerkedésről szóltak. Próbáltuk kitalálni, hogy mi hogyan működik. Most már azonban a sebességre és a versenyképességre koncentrálunk. Jó látni a fejlődést. Hogy a nulláról indulva hogyan épül fel egyre jobban a csapat.”

„Nagyon örülök annak, hogy végre van egy csapattársam. Korábban is voltak technikai partnereim, de a kettő koránt sem ugyan az. Erik Jones-szal nagyban hasonlítunk egymásra. A méreteinkben, hisz ugyan azt az ülésbetétet használjuk, és a gondolkodásmódunkban is. Nagyon jókat tudunk beszélgetni. Feldob, hogy két versenyképes, fiatal versenyzővel és sikerre éhes crew chiefekkel vághatunk neki a szezonnak.”