Az utóbbi évek egyik meghatározó csapata, a Mazda bejelentette távozását az IMSA sportautó bajnokságából.
Az endurance versenyzés világszerte nagy változásokon megy keresztül. Az IMSA és az ACO megállapodásának köszönhetően 2023-tól kezdve a WeatherTech Sportautó Bajnokságban bevezetésre kerül az LMDh kategória, melynek célja az átjárhatóság biztosítása az amerikai sorozat és a világbajnokság közt. A DPi autókat leváltó új prototípusok a WEC-ben is szerepelhetnek, ahol az hiperautókkal közösen alkotják az LMP1-et idén leváltó LMH kategóriát.
Az átjárhatóság, valamint az autók viszonylag kedvező versenyeztetési költsége miatt az utóbbi hónapokban egyre-másra jelentették be a nevesebbnél nevesebb gyártók indulási szándékukat. Nem mindenki gondolkodik azonban úgy, mint az Audi, a Cadillac, vagy a BMW. A 2020-as Daytona-i 24 órást megnyerő Mazda ugyanis bejelentette, nem épít az új szabályrendszernek megfelelő autót. Ezzel egyidőben az IMSA-ból való azonnali hatállyal történő kiszállásról is döntöttek.
A Mazda a csúcson hagyja abba, hiszen az idei szezon záróversenyén, a Petit Le Mans-on a Bomarito, Jarvis és Tincknell által vezetett 55-ös rajtszámú autójuk diadalmaskodott.
„Nem volt egy könnyű siker. Az egész verseny során nagyon keményen kellett nyomnunk. Mesébe illő módon tudtuk befejezni a programunkat. Larry Holt és Leena Gade irányításával három kör hátrányból felkapaszkodva tudtunk győzni. Kivételes módja ez egy korszak lezárásának” – nyilatkozta a Mazda Motorsports vezetője, Mo Murray.
A Mazda ezzel együtt nem tűnik el az amerikai sportautózás világából. A terveik szerint a jövőben még nagyobb figyelmet fognak szentelni a legnépszerűbb amerikai sportautós belépősorozatként számon tartott Mazda MX-5 Kupának.