A 2022-es szezon közeledtével az IndyCar lebonyolításáért felelős bizottság egyre több hangsúlyt fektet az időmérő edzések jobbá tételére.
Ez többek között annak is köszönhető, hogy 2022-ben rekordszámú indulóra számít a széria.
Jay Frye, a bizottság vezetője nem tartja kizártnak az F1-es stílusú, kieséses rendszer bevezetését.
„Nagy fejtörést okoz nekünk a nevezők számának növekedése. Hogyan tudjuk a legjobban menedzselni ezt? Hogyan fog kinézni az egész? Például egy 27 fős mezőnynél, miként tudjuk megoldani, hogy mindenki elférjen a pályán? Az egyik megoldás, ha három, 9 fős csoportot kiküldünk egymás utáni részében a kvalifikációnak, és mindegyikből 3 autó jut tovább” – nyilatkozta a RACER-nek Frye.
„Így nem a legjobb 10 autó harcolna a végén a pole pozícióért, hanem a legjobb 9. Az Indy 500-on is Fast 9 dönt a végén a pole sorsáról, és így elérnénk, hogy a Fast 9 döntene az Indy 500 és az épített pályás versenyeken is az első rajthely megszerzéséről.”
„Tavaly is megesett, hogy 27-28 autó volt a pályán az időmérőn és nem fértünk el rendesen. Ezért akarjuk megelőzni idén a nagyobb problémák kialakulását azzal, hogy előre gondolkozunk.”
Az IndyCar a közeljövőben fogja tartani az éves szinten megrendezett versenyzői megbeszélését, ahol téma lesz az új időmérős szisztéma bevezetése is.