A csapatfőnök Günther Steiner kijelentette, hogy a Forma-1-ben 2016-óta induló amerikai istálló még sosem zárta olyan jól az előszezoni tesztidőszakot, mint idén.
A mezőny három napon keresztül gyakorolt az idénynyitó Bahreini Nagydíj helyszínén. A nyers köridők ezúttal sem kínálnak tökéletes iránytűt a várható erőviszonyok kitapogatására, az viszont annál beszédesebb, hogy a tíz istálló közül a Haas a negyedik legtöbb kört tette meg. Ez szöges ellentétben áll azzal, hogy az elmúlt 2020-ban és 2022-ben is a két legrövidebb távot megtevő csapat közé tartoztak.
„Azt hiszem, ez volt a legjobb [tesztelésünk] eddig, mind a felkészülés minőségét, mind a megtett táv mennyiségét tekintve” – idézte az F1i.com Steinert.
„Egy éve a legrosszabb tesztelésünket zártuk, nagyon le voltunk maradva. Idén teljesítettük a kitűzött ütemtervet, szinte mindent. Néhány etap maradt csak el, de nem sok, a gázpedál meghibásodása miatt. A mérnökök sok információt gyűjtöttek. Ez a kocsi a tavalyi továbbfejlesztése, gyorsabban lehet megismerni, mert jobban tudjuk, mire számíthatunk, a szerelők is hamarabb végeznek a beavatkozásokkal, a beállítások módosításával. Tavaly minden új volt.”
Idénre új támogató állt a házhoz, ami rendezte az anyagi helyzetüket. Egy éve viszont a bizonytalanság is rányomta a bélyegét a felkészülésükre, mert az ukrajnai háború miatt akkor váltak meg a főszponzortól és az egyik versenyzőjüktől – a csapatfőnök felelevenítette, hogy akkor nagyon kilátástalan volt a helyzet.
„Néhány napja beszéltünk erről a csapatnál, hogy emlékezzünk vissza, egy éve mennyit tanakodtunk, hogy mit kellene tenni. Fogalmunk sem volt, hogy mászunk ki a gödörből” – mondta, azzal tréfálkozva, hogy szinte sír, amikor rágondol, mekkora a különbség.
Amellett sem ment el szó nélkül, hogy összességében a riválisok megbízhatósága is rendkívül magas szintet ért el. „Mennyi piros zászlót láttunk, hármat? Mindenki csak ment és ment…azt hiszem, ilyen még nem történt a korábbi szezonok első tesztjén. Lenyűgöző. Öt-tíz éve két-három óránként meglengették a piros zászlót, most meg mindenki csak ment előre.”
A csapatnál egy új és egy már tavaly beilleszkedett pilóta vezet Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen személyében van, utóbbi szerint az istálló javult, és ez motiválóan hat a stábra. A versenyhelyzetet szimuláló hosszú etapok köridői alapján a szakértők többsége úgy látta, a Haas a középmezőny sűrűjében helyezkedik el az erősorrendben.