Még ott sincsenek a rajtrácson, máris összetűzésbe keveredett a Porsche egy rivális Hypercar gyártóval. Amikor kiderült, milyen összetett a Porsche irányítása, a Glickenhaus szúrt oda a német márkának.
„Na, mi ezért építettünk igazi régivágású, benzines Hypercart. A mi útmutatónk rövid: ülj be, nyomd tövig.”
A Le Mans Hypercars News két másik márkához hasonlította hozzá a Glickenhaus teljesítményét. A Peugeot 2021 decemberében gurult először pályára, versenyen azonban csak júliusban indult először. Viszont utána novemberi szezonzárón – közel egy év elteltével – is csak a mezőny végén kullogott.
„Peugeot történetét is figyelembe véve látszik, milyen jó munkát végzett a Glickenhaus és a Podium Advanced Engineering. A Glickenhaus 007 LMH február végén indult útjára, és júniusban már ott voltak Portimaóban.”
„Voltak problémáik az első két versenyükön, de utána lehozták Le Mans mind a 24 óráját, javítások nélkül! Ez egészen lenyűgöző.”
„Mondjuk annyi különbség van közöttük, hogy a Peugeot-ban hibrid rendszer van, ami sokkal bonyolultabbá teszi az autót. De még így is nagyszerű teljesítmény, hiszen sokkal kisebb költségvetéssel gazdálkodhatnak.”
A sors iróniája, hogy a Glickenhaus talán éppem emiatt nem is biztos, hogy ott lesz jövőre a rajtrácson…
Ehhez képest egy most induló hibrid márka…
Daniel Weber egy másik, most induló márkát is összevetett a két történettel:
„Az Isotta Fraschini projektje nagyon is komoly, sok neves ember dolgozik rajta. De még így is, ők nem egy nagy gyártó, hetekkel vagy hónapokkal vannak lemaradva ahhoz képest, ahol a Peugeot tartott 12 hónapja.”
„Szerintem mindannyian nagyon szívesen látnánk az autót, de realisztikusnak kell maradnunk. Ha abból indulunk ki, mennyi idő kellett a Peugeot-nak, hogy megbízhatóan menni tudjon az autójuk, nagyon nagy kihívás elé áll az IF, ha kész akarnak lenni Spá-ra (ahogy tervezik), de még akár a szezon későbbi részére is.”
A Spái 6 órás verseny lenne az utolsó lehetőség, hogy a Le Mans-i szervezők elismerjék egy autó minőségét, és helyet biztosítsanak neki az első 24 órás verseny 100. évfordulós kiadásán.
Egy azóta törölt poszt szerint az olaszok már majdnem felépítették a kasztnit. Igazgatójuk, Claudio Berro pedig úgy nyilatkozott, már ahhoz is közel állnak, hogy egy csapattal megállapodjanak, aki az autó versenyeztetését intézné.
„Négy csapattal beszéltünk 2023-ról: az egyik olasz, a másik német, a harmadik brit, a negyedik pedig svájci. A négyet már leszűkítettük kettőre, és már közel a megegyezés. Remélem, karácsonyra sikerül megállapodni, és akkor utána a papírmunkával együtt készen leszünk az FIA által szabott határidőre, január 5-re.”