back to top
péntek, november 22, 2024

Ő Grosjean titkos favoritja egy F1-es ülésre

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Hiába a McLaren pártfogoltjainak átfogó programja, Grosjean szerint nem ők a legalkalmasabbak egy F1-es lehetőségre.

- Reklám -

A McLaren 2022-ben három pilótának – Pato O’Ward, Álex Palou és Colton Herta – biztosított F1-es tesztet és/vagy szabadedzést, egyelőre tehát nekik van a legjobb lehetőségük arra, hogy Amerika elsőszámú nyitott karosszériás sorozatából a királykategóriába kerüljenek.

- Reklám -

„Az egyik legjobb példa az, amikor Palou a COTA-n vezetett az első szabadedzésen a McLarennek, és ugyanazon a gumikon két-három tizedre volt Norristól, ami nagyon-nagyon jó.” ecsetelte az IndyCar pilóták tehetségét Grosjean.

„Colton [Herta] esetében nem egészen ez a helyzet. Benne megvan a lehetőség, hogy F1-es legyen, de ha megnézzük, eddig nem nyert bajnokságot. Ezért meg is tudom érteni, hogy nincs meg a szuperlicenszhez szükséges pontja, mert nyert az IndyCarban vagy előtte az Indy Lightsban. Miért is adnának neki pontot, amikor nem érdemelte még ki őket?”

- Reklám -

„Ami viszont szerintem nem jó, az az IndyCarért kapott pontok száma, legalább az F2 szintjén kéne lennie. Talán többet is érdemel, mert magasabb a szinten teljesítenek itt, vannak nagyon gyors pilóták. Ez szerintem rossz, de ezt megértem, hogy nincs pontja, hiszen nem nyert még bajnokságot.”

A francia pilóta talán éppen emiatt Scott McLaughlin ügye mellett szólalt fel, szerinte ugyanis ő érdemelné meg a legjobban. Az új-zélandi három bajnokságot nyert sorozatban a Supercars mezőnyében, mielőtt az IndyCart választotta volna.

2022-ben pedig már előrelépett az újonc szintről, és három futamgyőzelmet szerezve negyedik lett a bajnokságban.

„Vannak nagyon tehetséges srácok, engem például Scott McLaughlin nyűgözött le a legjobban. Szerintem kéne neki egy F1-es teszt, nagyon gyors lenne, ő nagyon különleges.”

„Ha azt nézzük menni ideig volt a Supercarsban, és most ahogy teljesít az IndyCarban, elég természetesnek tűnik. Az IndyCar kicsit máshogy működik, hiszen a tapasztalat itt többet ér, általában a veteránok jól teljesítenek. De a versenyzés tekintetében így is nagyon szoros az egész.”

„Nem mehetsz úgy gyorskört, hogy ’95%-ot fogok teljesíteni, mert tudom, hogy jó autóm van’. Nem lesz elég, minden körödön 100% kell, ami kihívás, de közben jó móka.”