Hiába a McLaren pártfogoltjainak átfogó programja, Grosjean szerint nem ők a legalkalmasabbak egy F1-es lehetőségre.
A McLaren 2022-ben három pilótának – Pato O’Ward, Álex Palou és Colton Herta – biztosított F1-es tesztet és/vagy szabadedzést, egyelőre tehát nekik van a legjobb lehetőségük arra, hogy Amerika elsőszámú nyitott karosszériás sorozatából a királykategóriába kerüljenek.
„Az egyik legjobb példa az, amikor Palou a COTA-n vezetett az első szabadedzésen a McLarennek, és ugyanazon a gumikon két-három tizedre volt Norristól, ami nagyon-nagyon jó.” – ecsetelte az IndyCar pilóták tehetségét Grosjean.
„Colton [Herta] esetében nem egészen ez a helyzet. Benne megvan a lehetőség, hogy F1-es legyen, de ha megnézzük, eddig nem nyert bajnokságot. Ezért meg is tudom érteni, hogy nincs meg a szuperlicenszhez szükséges pontja, mert nyert az IndyCarban vagy előtte az Indy Lightsban. Miért is adnának neki pontot, amikor nem érdemelte még ki őket?”
„Ami viszont szerintem nem jó, az az IndyCarért kapott pontok száma, legalább az F2 szintjén kéne lennie. Talán többet is érdemel, mert magasabb a szinten teljesítenek itt, vannak nagyon gyors pilóták. Ez szerintem rossz, de ezt megértem, hogy nincs pontja, hiszen nem nyert még bajnokságot.”
A francia pilóta talán éppen emiatt Scott McLaughlin ügye mellett szólalt fel, szerinte ugyanis ő érdemelné meg a legjobban. Az új-zélandi három bajnokságot nyert sorozatban a Supercars mezőnyében, mielőtt az IndyCart választotta volna.
2022-ben pedig már előrelépett az újonc szintről, és három futamgyőzelmet szerezve negyedik lett a bajnokságban.
„Vannak nagyon tehetséges srácok, engem például Scott McLaughlin nyűgözött le a legjobban. Szerintem kéne neki egy F1-es teszt, nagyon gyors lenne, ő nagyon különleges.”
„Ha azt nézzük menni ideig volt a Supercarsban, és most ahogy teljesít az IndyCarban, elég természetesnek tűnik. Az IndyCar kicsit máshogy működik, hiszen a tapasztalat itt többet ér, általában a veteránok jól teljesítenek. De a versenyzés tekintetében így is nagyon szoros az egész.”
„Nem mehetsz úgy gyorskört, hogy ’95%-ot fogok teljesíteni, mert tudom, hogy jó autóm van’. Nem lesz elég, minden körödön 100% kell, ami kihívás, de közben jó móka.”