Az idővel nem állnak feltétlenül a legjobban, de a BMW a teljesítmény oldaláról elégedett, ha az LMDh-projektre néz.
A BMW kimondott célja az, hogy 2023 telén már ott legyen a daytonai 24 órás versenyen. Ha ránézünk a dátumra, hamar kiviláglik, hogy a bajoroknak nincs túl sok idejük. A gyártó így jelenleg versenyt fut az idővel, de a teljesítményt és a megbízhatóságot tekintve az értékítéletük szerint nem állnak rosszul.
A borítás alá az a négyliteres ikerturbós motor kerül majd, amelyet a BMW már használt a 2017-es és a 2018-as DTM-szezon során. Ezt próbapadon már tesztelték, a beszámolók szerint pedig az erőforrás bekerült az autóba is. Így pedig jöhetnek a pályán futó tesztek. A P66/3-ast a kasznit gyártó Dallara olaszországi bázisán, Varanóban házasították az autóval.
Ulrich Schulz, a BMW vezető erőforrás-mérnöke szerint jól állnak, és tervben vannak további fejlesztések. Az idő viszont sürget.
„Jelenleg a megbízhatóság ellenőrzésével töltjük az időnket. Egész ígéretes, amit látunk, de még nem végeztünk a munkával” – mondja Schulz. „Messze vagyunk még a céltól. Nincs túl sok időnk, de remélhetőleg megcsinálunk mindent, amit még szeretnénk.”
A motor sorszáma a P66/1-estől indult, azóta viszont az erőforrás kapott új kuplungot és minden hozzá tartozó eszközt is. Bőven volt munkájuk a hibrid rendszer applikálásával. Ezzel kapcsolatban is az idő a kérdés a BMW-nél.
„Mindent a nulláról kell felépíteni. Egy ilyen projektbe alapvetően semmilyen hiba nem fér bele. De valami mindig előfordul, hiszen ez egy teljesen új projekt. Új a turbó, új a befecskendezés, új minden. Rengeteg számítást kellett csak azzal kapcsolatban elvégezni, hogy kellően merev-e a motor ahhoz, hogy kibírjon egy teljes versenytávot. Ha nincs szerencsénk, akkor minden borul az autóban.”
A BMW problémákkal szembesült az MGU-rendszer kapcsán is. Schulz elmondása szerint ezzel kapcsolatban az ezen már túl lévő Porschétól kérnek (és kapnak) információkat.