Misha Charoudin YouTube-os videókészítő a Nürburgringen tesztelte a Tesla Model S Ravent, és maradjunk annyiban, hogy érdekes élmény volt.
A Tesla Model S az egyik legjobb gyorsulással rendelkező autó a világon. És az egyik leglenyűgözőbb elektromos autó, amely jelenleg kapható.
De néha a sebesség nem minden. És ez nagyon is igaz, amikor a Tesla pályateljesítményéről van szó, mivel sajnos nem olyan jó, mint gondolnánk.
Hogy ez kiderüljön, milyen is egy versenypályán, Misha Charoudin körbevitte a Model S Raven-t a Nürburgringen.
Az autó természetesen „ludicrous” üzemmódban van ezen a pályabejáráson, nem pedig a szintén elérhető „ludicrous+” üzemmódban.
Normál kormányzási módban, alacsony regeneratív fékezési módban és hold-stop üzemmódban van. A Slip start is be van kapcsolva, ami lényegében egy trükk az autó kipörgésgátlójának kikapcsolására.
Az adaptív futómű sport fokozatban van, alacsony hasmagassággal. És nagyjából ennyi, ha a Model S Raven vezetési módjáról van szó. Mi történik tehát, amikor az elektromos autó végre pályára kerül?
Hivatalosan ez a Tesla Model S a P100D, de egyszerűbb Raven-nek hívni, ami az új neve. Charoudin pályára viszi az autót, mellette az anyósülésen a Tesla tulajdonosa, Peter ül. Érdemes azt is kiemelni, hogy ez az autó szériaautó, semmilyen átalakítást nem alkalmaztak rajta.
Charoudin tapasztalatai szerint a fékezés az egyik olyan terület, ami úgy tűnik, hogy nem felel meg a pályára szánt feladatoknak.
Egy másik probléma a Model S esetében a túlmelegedés. Ez okozta a bajt is, hiszen a határáig hajtott autóban a fékpedál magától beesett, mivel a regeneratív fékezés úgy döntött, hogy magától elindul.
A pedál ezután teljesen lemerül, így Charoudin gyakorlatilag fék nélkül maradt (a videóban kb. 12:40-től kezdődnek a problémák).