back to top
péntek, november 22, 2024

A Lamborghini megmagyarázta, miért késnek egy évet

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A LMDh szabályrendszer a jövőre indul el az óceán mindkét oldalán, a Lamborghini azonban csak 2024-ben indítja útjára az új autóját.

- Reklám -

Giorgio Sanna, az olaszok motorsportért felelős vezetője a DTM lausitzringi fordulóján elárulta, mi ennek az oka.

- Reklám -

„Mi újoncok vagyunk az ilyen kategóriában és az ilyen projektekkel, tehát nem csak az autót, hanem a hátteret is ki kell hozzá fejlesztenünk.” – idézi őt a motorsport.com.

„Egy ilyen programhoz a Squadra Corse [a versenyekért felelős csapat] több emberrel kell nekivágjon, főleg az olyanokra van szükség, akik dolgoztak már ilyesmiben. Így, hogy egy évvel később leszünk kész, lehetőségünk lesz arra, hogy felmérjük, a riválisok milyen munkát végeztek és milyen teljesítményre képesek.

- Reklám -

De tudjuk, mit kell még elvégeznünk. Egy nagyon rendszerbe kell belenőnünk, hogy alkalmasabbak legyünk egy Hypercar fejlesztésére”

Az LMDh autók gyártói négy LMP2-es karosszéria közül választhatnak, a Lamborghini valószínűleg a Ligiert bízta meg a gyártással. Ezzel szembe mennek a másik Volkswagen-márka, a Porsche által képviselt iránnyal, akik a Multimatic kasztniját használják majd.

Sanna ugyan nem erősített meg semmit, de azt kiemelte, olyan partnert keresnek, aki „közeli együttműködésben dolgozna velük, ezzel nagyobb szabadságot biztosítva a tervezésben”.

„Meggyőzött minket az LMDh, a marketing-orientált érték, amit közvetítenek ilyen költségek mellett. Az autók fenntartási költése sem magas, az egész pedig fenntartható, ez pedig kulcsfontosságú a motorsportnak.

Izgatottak, motiváltak és büszkék vagyunk, és nem csak Le Mans miatt csináljuk az egészet. Hanem azért, mert a mostani helyzetben ez a helyes irány, és jól illik a középtávú stratégiánkba. Nem titok a Lamborghini következő generációs autói hibrid meghajtásúak lesznek nagyon hamarosan. Így a termékeink és a marketing szempontjából is passzol a terveinkhez. Az LMDh keretein belül fejleszthetünk, tanulhatunk és népszerűsíthetjük a hibrideket.”

Kiemelte, a hajtáslánc kapcsán is lehet egy komolyabb partnerük, amit nemsokára be is jelenthetnek. Az is biztos, csak egy csapattal indulnak majd, mert egyelőre nem akarják, hogy megossza a figyelmüket a több garázs.