Óriási küzdelmet hozott az IMSA Mid-Ohio-i versenyen, amelyet a Wayne Taylor Racing egy kérdőjeles manőverrel nyert meg.
DPi
A rajtnál (amit Mid-Ohio-ban mindig a hátsó egyenesben tartanak) Albuquerque a WTR Acura ARX-05-se megelőzte Sebastien Borudai 01-es autóját. Hátrébb azonban nem történt nagy dráma.
Ahogy a 10. körben átfűzték magukat a GTD forgalmon, Bourdais a 2-es kanyarban belülről izomból elment Albuquerque mellett, és így átvette a vezetést.
Három körön belül Bourdais előnye három másodperc volt, és az osztályban a fő csaták Albuquerque és Jarvis között zajlottak a második helyért, valamint Vautier és Nunez között az ötödik helyért.
A pilótacseréknél Bourdais kiállása kiválóan sikerült, és kezdetben nem vesztett időt a csapat, de a forgalom és a rohamozó Taylor kombinációja miatt a Cadillac előnye rövid időre 1 másodperc alá csökkent.
Az 58. körben a Performance Tech LMP3-as autója megállt a 6-os kanyarban, ami az első teljes pályát érintő sárga zászlót vonta maga után, Bourdais pedig a boxba hajtott, hogy átadja a helyét Renger van der Zande-nak.
Szoros csata Mid-Ohio kanyarjaiban
Az újraindításnál Taylor van der Zande fölé kerekedett, és egymás mellett haladtak a 4. és 5. kanyarban, és a Cadillac volt az, aki a legrosszabbul jött ki, amely a 6-os kanyarban megpördült a fűvön, miután a WTR autó hátuljának ütközött.
It’s getting 𝙎𝙋𝙄𝘾𝙔 here at @Mid_Ohio 🫣
We’re on the final stretch of the #LexusGP, who will be taking the checkered flag in 20 minutes? #IMSA / #IMSAatMO / @WayneTaylorRcng / @CadillacVSeries pic.twitter.com/q7zIZ4O3K3
— #IMSA (@IMSA) May 15, 2022
A versenyirányítás úgy döntött, hogy nem befolyásolják a versenyt, így az egyetlen versenyképes Cadillac eltűnt, és a WTR mögé a másik Acura, a Meyer Shank 60-as autója zárkózott fel.
Ez azonban nem tartott sokáig, mivel Blomqvist egy csomó GT és LMP3-as forgalommal találkozott, és így az MSR Acura mind Derani, mind pedig Bamber mögé szorult a negyedik helyre.
Blomqvistnak azonban sikerült alávágnia a riválisoknak, így feljött a második helyre. Az utolsó körökben a Ganassik között még volt helycsere, végül azonban nagy változás már nem történt, így Ricky Taylor és Filipe Albuquerque nyerte az IMSA Mid-Ohio-i fordulóját.
LMP2
Az LMP2-es kategóriában a Juan Pablo Montoya vezette DragonSpeed csapat nyert, miután óriási csatában – egy ütközés miatt áthajtásos büntetésen is felülkerekedve – végül magabiztos előnnyel az első helyen ért be.
A dobogóra A PR1 Mathiasen Motorsports, valamint a High Class Racing csapata állhatott még fel.
LMP3
A legkisebb prototípus osztályban CORE Autosport nyert a Jr III Racing és az Andretti Autosport csapata előtt.
GTD
A GTD osztály vitte a GT3-as kategória zászlaját Mid-Ohio-ban, miután a GTD Pro csapatok nem vettek részt az eseményen.
A versenyen leginkább a stratégia dominált, bár az utolsó 20 percben elkezdett élesedni a csata.
Ekkor Auberlen és Sellers keményen küzdöttek a vezetésért a BMW-jükkel, és amikor Jordan Pepper az Inception Racing McLaren 720S-el megelőzte Telitz Lexusát ő is becsatlakozott ebbe a küzdelembe.
Pepper ezután Sellers-t is megelőzte és elkezdett felzárkózni Auberlen nyomába.
5 perccel a vége előtt Pepper megszorongatta a Turner BMW-t, és a 4. kanyarhoz vezető hosszú lejtőn végi kanyarba már a McLaren érkezett elsőnek A két BMW a McLaren nyomában maradt, de nem tudták megakadályozni, hogy az Inception megszerezze első győzelmét a kategóriában.
A verseny után azonban jött a dráma, ugyanis egy technikai szabálytalanság miatt kizárták az Inception Racinget, így a Turner Motorsport kapta meg a győzelmet.