L.W. Wright minden idők egyik leghíresebb NASCAR-pilótája, annak ellenére, hogy pályafutása során mindössze 13 kört teljesített.
Korábban – a talladegai futam kapcsán – már írtunk L.W. Wright-ról, aki egy ismeretlen versenyzőként indult ez az 1982-es Winston 500-as versenyen.
Larry Wright azt állítja, hogy ő az az L. W. Wright, aki az 1982-es Winston 500-as versenyen indult, amelyet Darrell Waltrip nyert meg.
A Nashville-ből származó Wright az autóját Sterling Marlin műhelyéből szerezte be, aki a boxcsapatot is biztosította az eseményhez. A futam után 13 körrel azonban a lassú tempója miatt fekete zászlót kapott, és ekkor vált legendává a története.
Wright állítólag otthagyta az autót a pályán, majd eltűnt, és fedezetlen csekkek sorát hagyta maga után.
B.W. Terrell, egy csapattulajdonos, aki állítólag segített neki megszerezni az autót, akkoriban azt mondta a sajtónak, hogy Wright több mint 30 000 dollárral tartozik neki az ügyletért és egyéb segítségért.
Wright holléte az azóta eltelt években ismeretlen volt, de május 2-án, hétfőn, a verseny 40. évfordulóján a NASCAR-ral foglalkozó „The Scene Vault Podcast” című podcast egy epizódot adott ki, amelyben interjút készített egy férfival, aki azt állítja, hogy ő az.
Kalandos találkozás Wright-al
A podcast házigazdája és motorsport-újságíró Rick Houston a Fox News Autos-nak elmondta, hogy már több mint egy éve próbálta felkutatni Wrightot egy ismerősén keresztül, és áprilisban kapott egy hívást, hogy készen áll a beszélgetésre.
Houston leírja, hogy nem kapott címet, hanem azt az utasítást kapta, hogy vezessen egy autópályán lévő helyre, ahol találkozik valakivel, aki elvezeti őt Wrighthoz.
Wright elmondta Houstonnak, hogy az igazi neve Larry Wright, és bizonyítékként megmutatta neki a Talladega-ban viselt versenyruháját. Wrightról csak egyetlen közzétett fotó van a versenyről, és Houston szerint mind ő, mind a ruha tökéletesen egyezik.
Houston az interjúnak csak egy részét hozta nyilvánosságra, mivel a nagy részét félreteszi a jövőbeli projekteknek, de Wright a klipekben némileg más történetet mesél, mint amiről korábban beszámoltak.
Elmondta, hogy buszsofőrként dolgozott Nashville-ben, és pénzt kapott a zenei sztároktól, Waylon Jenningstől, George Jonestól és Merle Haggardtól, akik azóta már mind elhunytak, hogy segítsen kifizetni a talladega-i belépőjét.
Állítása szerint azt mondta Marlinnak, hogy a verseny után kifizeti neki az autót, de nem tette.
A Goodyear gumiabroncsainak számláit és a NASCAR versenyengedélyét sem fizette ki. Marlin képviselője egyelőre nem válaszolt a Fox News Autos megkeresésére, hogy kommentálja a történetet.
A feljegyzések szerint Wright valóban megpróbált kvalifikálni a következő versenyre a Nashville Fairgrounds Speedwayen a következő héten.
A kifizetetlen számláit egy szponzornak tulajdonítja, aki visszalépett, miután nem sikerült kvalifikálnia magát a versenyre, de tagadja, hogy valaha is tartozott Terrellnek 30 000 dollárral.
„Ha találsz valakit, aki azt állítja, hogy 30 000 dollárral tartozom neki, mondd meg neki, hogy szembe fogok nézni vele” – mondta Wright.
Érdekes történet, de vajon igaz-e?
Houston szerint Wright személyes története még mindig kissé homályos, de biztos benne, hogy amit a Talladega körüli eseményekről mesélt neki, az nagyrészt pontos.
Wright bevallotta, hogy előtte soha nem vett részt a Cup Series versenyén, de Houston elmondta, hogy a férfi kisebb stock car versenyeken indult.
Wright néhány részletet megosztott többek között arról, hogy milyen volt az első benyomása a pályáról, amelyet még sosem látott, mielőtt megérkezett volna a versenyhétvégére.
„Odanéztem a bátyámra, és azt mondtam: ‘Uram, könyörülj rajtam. Nincs az az Isten’” – mesélte Wright. „Uram, itt vagyok lent, de segítségre lesz szükségem.”
Wright autóján a 34-es rajtszám volt, ami elmondása szerint egyrészt a kora, másrészt a fekete NASCAR úttörője, Wendell Scott előtt tisztelgett, aki hozzá hasonlóan pénz nélkül versenyzett.
Azt állítja, hogy Dale Earnhardt azt mondta neki: „Amikor elindulsz, állj be amögé, aki már járt itt korábban, és kövesd őket. Maradj velük, és aztán lépj.”
A Fox Sports NASCAR elemzője, Larry McReynolds, aki Donnie Allison csapatának tagjaként ott volt a versenyen, és néhány évvel később együtt dolgozott Earnhardt-tal, nem rendelkezik közvetlen ismeretekkel Wright állításairól, de elmondta, hogy Earnhardt az a fajta versenyző volt, aki gyakran adott tanácsokat az újoncoknak.
Wright a második kvalifikációs körén ütközött, de az autót a versenyre megjavították. A félelmetes 2,66 mérföldes ovál azonban túl nagy kihívásnak bizonyult, és a versenybírók úgy döntöttek, hogy a biztonság kedvéért kiviszik a pályáról.
Steve Wade újságíró, aki ott volt az eseményen, elmondta, hogy akkoriban nem sokat gondolkodtak ezen, mert akkoriban könnyebb volt benevezni egy NASCAR-futamra, és mindig akadt néhány helyi versenyző, aki megpróbált Talladega-ban versenyezni.
Houston szerint Wright rossz egészségi állapotban van, és szerette volna, hogy a saját oldalát is elmondja a történetnek, amíg még megteheti.