Az F4 és F3 közötti lépcsőfoknak szánt Formula Regional amerikai bajnokságát egy olyan versenyző nyerte meg, akinek a karrierje előzőleg két és fél évre zátonyra futott. Raoul Hyman a bajnoki címével új életet lehelt a pályafutásába, így talán még eljuthat valamelyik csúcskategóriába.
A dél-afrikai Hyman 2014-ben bronzérmes lett a brit F4-ben, majd 2019-re eljutott a Forma-3-ba, ahol mindössze 2 pontot gyűjtött. Ettől megfeneklett a karrierje, a formaautókból nem váltott át sportautókra, de az Egyesült Államokban 2022-ben újra lehetőséget kapott egy alapvetően a tinédzsereknek szánt bajnokságban, amit végül megnyert, így a sikere talán még pont időben jött ahhoz, hogy az autósport valamelyik magasabb kategóriájába eljusson.
„Először is, hálás vagyok, amiért leszerződhettem ide. Két és fél évig nem ültem versenyautóba, még versenypályán sem jártam” – vallotta be a bajnoki cím megszerzése után.
„Szörnyű volt, életem legrosszabb két és fél éve – ezt már az F1 Feeder Series-nek adott interjúban mondta. – Autóversenyző akartam lenni, de csak a partvonalon figyeltem az egészet. Nagyon kemény volt, mert intenzíven edzettem a konditeremben, aztán majdnem eljutottam odáig, hogy feltegyem a kérdés, vajon miért.”
Formula Regional Americas Champion!!🏆
So grateful to God that we could close it out with a victory in Race 1. Awesome race, the fight went on until the last corner! Glad to come out on top. Thanks to @tjspeedmotorsports for the hard work! Full focus on Race 2&3 now. #winners pic.twitter.com/JtnoJ3kYNW
— Raoul Hyman (@RaoulHyman) November 3, 2022
Ilyen helyzetben találta a lehetőség 2022-ben, hogy elindulhasson a Formula Regional amerikai bajnokságában. Az első tesztelés előtt azonban egy újabb próbatétel várt rá.
„Három órán át várakozott a gép a kifutópályán a vihar miatt, az előttünk lévő kilencből egy sem szállt fel. Éreztük, hogy ez nem jó, aztán három óra múlva visszaterelték a gépet a kapuhoz. Később szóltak, hogy a mögöttünk lévő repülő felszállt, a miénket meg törölték – mondta. – Már csütörtök volt, és azt gondoltam, ha aznap nem érek oda a pályára, nem tudok tesztelni. Láttam a kijelzőn, hogy minden járat késik vagy törölt.”
„Két és fél évig vártam, ezért úgy voltam vele, hogy nem hagyom elúszni a lehetőséget csak azért, mert egy járat nem indul el. Be kellett vállalnom, hogy tíz és fél órát vezessek csütörtökön, így éjfél után fél órával értem a szállodába. Hajnali 1-kor feküdtem le, 6-kor meg keltem, hogy odaérjek a versenyzői eligazításra.”
Onnantól valamivel simábban alakult a dolga, a 18 futamból 16 pole pozíciót és ugyanennyi dobogós eredményt szerzett, tekintélyes előnnyel végzett az élen a tabellán. A 600 ezer dolláros jutalommal idén a japán Super Formulában indulhat, ahol a mezőny Forma-2-es szintű autókat vezet. Bár Európából kevesebb figyelmet kap ez a bajnokság, nívósnak számít, annak idején például Ralf Schumacher, Pierre Gasly vagy épp Tom Coronel is vezetett benne.
26 évesen Hyman matuzsálemnek számított az előző bajnokságában, Japánban már tisztább képet kaphatunk a képességeiről a vele egykorúakkal. Összehasonlításképp: a Formula Regional európai győztese (Dino Beganovic) 18, az ázsiaié (Arthur Leclerc) 21 éves volt tavaly, az idei téli arab kiírást a 16 éves Andrea Kimi Antonelli vezeti.