A NASCAR Next Gen Cup autójának hibrid motorral kell rendelkeznie, ha el akar indulni a 2023-as a Le Mans-i 24 óráson.
A versenyt szervező Automobile Club de l’Ouest (ACO) megerősítette, hogy a Hendrick Motorsports nevezését a rajtrácsra – amelyet egy „innovatív autó” számára tartanak fenn – csak akkor fogadják el, ha a Chevrolet Camaro ZL-1 energia-visszanyerő rendszerrel lesz felszerelve.
Ez lehetőséget adna a NASCAR-nak arra, hogy a hibrid technológiát a Next Gen gépen tesztelje éles körülmények között, még még azelőtt, hogy bármilyen formában bevezetné azt premier kategóriájába.
Pierre Fillon, az ACO elnöke az Autosportnak nyilatkozott ezzel kapcsolatban.
„Hibrid rendszerrel kell rendelkeznie a nevezésnek. A Garage 56 egy innovatív technológiának szentelt autónak szól.”
„Amikor Jim [France, a NASCAR főnöke] elmondta nekem, hogy lesz egy új generációs autó a NASCAR-ban, amely hibrid rendszert is tud használni, és hogy van ez az őrült ötlete, hogy 2023-ban egy NASCAR-t nevezzenek be a Garage 56-ba, azonnal lelkes lettem.”
A NASCAR és a Chevrolet azonban továbbra is szűkszavúan nyilatkozott arról, hogy milyen technológiát alkalmaznak majd a Garázs 56-os rajthelyre fejlesztett Next Gen Camaróban.
A hivatalos sajtónyilatkozatban csak annyit közöltek, hogy „az autó műszaki elemeit egy későbbi időpontban jelentik be„.
A NASCAR és a Chevrolet vezetői a csütörtöki Sebringben tartott sajtótájékoztatón nem voltak hajlandóak ezt részletezni.
Steve Phelps, a NASCAR elnöke még tavaly novemberben kijelentette, hogy a legújabb generációs Cup-autó már 2024-ben hibrid technológiát tartalmazhat.
Fillon bizakodását fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Hendrick Camaro a jövő évi Garage 56-os nevezést meg fogja kapni.
„Meg kell győznünk a 2023-as kiválasztási bizottságot, de biztos vagyok benne, hogy a projekt mögött álló magas szintű csapat ezt elintézi” – magyarázta Fillon. „Nagyon magabiztos vagyok.”
Milyen kritériumoknak kell megfelelnie a NASCAR nevezésének?
Az ACO elnöke kifejtette, hogy a Camaro által teljesítendő további kritériumok a biztonságra és az autó sebességére vonatkoznak majd.
Elárulta, hogy az FIA-val már megkezdődött a munka annak érdekében, hogy a csővázas Next Gen alváz megfeleljen a szükséges töréstesztek követelményeinek.
Az a cél, hogy az autó a GTE Am gépekkel megegyező sebességgel tudjon körözni, ami azt jelentené, hogy a 13,6 kilóméteres Circuit de la Sarthe pályát valahol 3 perc 50 másodperc körüli idő alatt tudja teljesíteni.
A 2012-es könnyű Nissan DeltaWing volt az első Garage 56-os versenyautó, amelyet ’14-ben a japán gyártó hibrid Zeodja, majd 2016-ban és 2021-ben a négyszeresen amputált Frederic Sausset által irányított, kézi vezérlést használó, fogyatékkal élő versenyzőknek szánt két projekt követett.