szombat, április 20, 2024

Defekt-, és Toyota parádé a Kansas-i Cup futamon

Dátum:

Megosztás:

Nem talált legyőzőre Kurt Busch a NASCAR Kupa sorozat kansasi versenyén. A 23XI Racing veteránja pályafutása 34. sikerével majd’ 1 éves nyeretlenségi szériájának vetett véget.

- Reklám -

Az idei szezon 13. versenyének első sárga zászlójára nem kellett sokat várni, hisz Chase Briscoe megforgása miatt már a 6. körben lassítani kényszerült a mezőny. A rajtelsőség megszerzését követően az első köröket vezető Bell az újraindítást követően nem tudta megőrizni elsőségét, hiszen Tyler Reddick a zöld zászló után megtudta előzni vetélytársát.

- Reklám -

A pálya óriási kihívás elé állította a bal hátsó kerekeket, ennek megfelelően pedig a sárga zászlók nagy része defekt miatt került belengetésre. Az első áldozat BJ McLeod volt, aki a 35. körben kényszerült feladni a versenyt. Az első szakasz vége felé egy sokkal előkelőbb helyen lévő versenyző is pórul járt, a 71. körben ugyanis az addig 4. helyen álló Daniel Suarez bal hátsója durrant el.

A szegmens utolsó köreire Ricky Stenhouse Jr., Erik Jones, valamint Austin Dillon úgy döntött, nem tesz fel új gumit, taktikájuk azonban nem bizonyult túl sikeresnek, hisz alig 2 kör alatt a komplett mezőny bedarálta őket.

- Reklám -

80 kör után végül az újraindításnál előretörő Kyle Busch volt elől, akit Chastain, Elliott, Reddick, valamint Byron követett.

Busch a szakaszközi pitkiállások során elkövetett egy hibát, melynek köszönhetően csak a 10. helyről kezdhette a verseny második fázisát, élmezőnybeli pozícióját azonban sikerült stabilizálnia.

A második szegmens több drámai pillanatot is hozott

Az új rajt után Byron vette át a vezetést, melyet egészen a 113. körig tartani is tudott. A Hendrick Motorsports versenyzője ekkor azonban beállt a bal hátsó defektet kapók sorába, így a szintén ebben a körben falazó Tyler Reddickkel egyetemben mehettek a mezőny végére.

A küzdelmet a zöld zászló alatti kiállások során a pitből kihajtás közben megpörgő Kevin Harvick paprikázta fel, az addig az élmezőnyben haladók közül ugyanis többen is kisebb hátrányba kerültek a frissében belengetett sárga miatt.

A második szegmens utolsó köreit így a Byron kicsúszását követően élre törő Kurt Busch, valamint testvére, Kyle töltötte az élen. A 23XI Racing versenyzője az újabb, 85 körös szakaszt követően idei első részhajrás győzelmének örülhetett.

A harmadik helyen Ryan Blaneyt intette le a zöld-fehér kockászászló, míg a negyedik helyet az utolsó előtti körben ledefektező Martin Truex Jr.-t megelőző Austin Cindric hozta el.

Az utolsó 100 körben sem kegyelmezett a pálya a Goodyear-eknek

A szakaszközi kiállások Kyle Busch számára megint borzalmasan sikerültek. A Joe Gibbs Racing versenyzője ezúttal nem a behajtásnál, hanem a kihajtásnál hibázott, ez pedig, lévén egy mezőny végére sorolást érő gyorshajtást követett el, más sokkal nagyobb gondba sorolta, mint az első szegmens utáni gond.

Busch nem sokáig maradt a sor végén, 20 körrel az újrakezdést követően ugyanis már a top 10-et ostromolta.

E közben testvére, Kurt továbbra is vezetett, a 2004-es bajnokra azonban elég fenyegetően közelített a címvédő Larson. A Hendrickes el is szánta magát az előzésre, a manőver végén azonban megcsúszott, és csak remek reflexeinek köszönhette, hogy nem ért véget idő előtt a versenye.

Az utolsó szegmens első sárga zászlója természetesen egy bal hátsó defekt miatt került behívásra, a kárvallott pedig ezúttal Chase Elliott volt. A 2020-as bajnok napja ezzel véget is ért.

Alig 65 kör volt már csak hátra, mikor ismét elengedték a mezőnyt, a Busch-Larson csata pedig azonnal a zöld után újrakezdődött. Győztesként ezúttal is Kurt Busch jött ki a harcból, míg Larson ismét falnak támasztota autóját.

Kevin Harvick bő 50 körrel a vége előtt úgy döntött, lemásolja Larson szakasz eleji mentését, ezúttal azonban a mutatvány után a sárga zászló is előkerült. Az esetet követő, utolsó tervezett kiállásokól ezúttal Kyle Busch távozott elsőként, Kurtot pedig, ugyan csak néhány centivel, de Larson is megelőzte.

A győzelemért az utolsó körökben ez a trió csatázott. Az élen Larson haladt, aki azonban ahogy fogytak a körök egyre nagyobb nyomás alá került a testvérét idő közben megelőző Kurt Busch által.

Az előzéssel végül 9 körrel a leintés előtt próbálkozott, a másfél körön keresztül tartó párharc pedig végül Larson falérintésével, és Busch előzésével zárult. A korábbi bajnok innentől kezdve folyamatosan növelni tudta előnyét, és az idei 13. futamon megszerezte szezonbeli első, és pályafutása 34. győzelmét.

Larson a többszörösen sérült autóval a második helyen ért célba, Kyle Busch pedig a harmadik helyen zárt. A top 5-öt Denny Hamlin és Christopher Bell tette teljessé. A Toyoták nemcsak a győzelemnek, hanem a további helyezéseiknek is örülhettek, hisz a japán márka mind a 6 autója a legjobb 10-ben zárt.

Busch a sikerrel a 11. különböző versenyző lett aki a szezon során győzelmet szerzett.

A FUTAM VÉGEREDMÉNYE – LINK