A hétvégén duplafordulót tartottak az IndyCar mezőnyének Milwaukee-ban. Az első futamot Pato O’Ward, a másodikat pedig Scott McLaughlin nyerte meg. Utóbbi a listavezető Álex Palou autójának drámai megállásával kezdődött, de ezt a szintén a bajnoki címért küzdő Will Power nem tudta kihasználni, mivel saját hibájából megpördült. Később Palouék részletesen beszámoltak a problémáról.
Nagy volt a forgalom a hétvégén a Milwaukee Mile Speedway környékén, ugyanis ekkor az IndyCar duplafordulójára került sor. A pole pozícióból Scott McLaughlin vághatott neki az első versenynek, amit az összeütközésük miatt Marcus Ericsson és Josef Newgarden sem tudott befejezni. Colton Herta átgurult ugyan a célvonalon, de abban nem volt sok köszönet, mivel a leeső kereke és az amiatt kapott büntetés következtében csak huszonkettedik lett, pedig korábban jó volt a tempója.
Podium contenders come together!@josefnewgarden and @Ericsson_Marcus are into the wall!
📺: #HyVee250s – Race 1 on Peacock pic.twitter.com/2kZEl0LY1T
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) August 31, 2024
A futam végén aztán Pato O’Ward örülhetett, aki domináns győzelmet aratott, hiszen 250-ből 133-ban ő állt az élen. A mexikói pilótának ez volt az idei harmadik diadala a Newgarden szezonnyitóról való kizárása miatt megkapottal együtt. Ki kell még emelni a harmadikként záró Conor Dalyt – aki a kirúgott Agustín Canapino helyét vette át –, aki a Juncos Hollinger Racing történelmének első IndyCar-dobogóját szerezte meg, emiatt pedig a leintés után még Will Power is gratulált neki.
We're not crying, you're crying 🥹#INDYCAR // @ConorDaly22 pic.twitter.com/UUifldDJGQ
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) September 1, 2024
A bajnoki cím két fő esélye a második és az ötödik pozícióban futott be, Power – Álex Palou sorrendben. Az ausztrál pilóta így némileg zárkózott a címvédőre, de utóbbinak még mindig tetemes, 43 pontos előnye volt a második viadal előtt. Palou már korábban is leszögezte, hogy ha nem szorul rá, nem akar túl sokat kockáztatni.
Álex Palou felfedte a portlandi stratégiáját, állítása szerint nem szándékosan volt túl óvatos
A Hy-Vee Milwaukee Mile 250 első versenyének teljes végeredményét ezen, az összefoglalóját pedig ezen a linken találhatják meg.
A második futamon Josef Newgarden indulhatott az első helyről, de az idei Indy 500 győztese ekkor sem ért el a célig, mivel az ötödik körös újraindításkor a falba került. Azonban ennél még érdekesebb, hogy miért volt szükség újraindításra ilyen korán: Palou autója megállt a felvezető körön. A gépet ugyan visszatolták a bokszutcába, de ott csak hosszú idő után tudták ismét beizzítani, a gazdája így harminc kört kapott az élmezőnytől.
MAJOR championship implications already for @AlexPalou!
The No. 10 is in trouble before the green!
📺: #HyVee250s – Race 2 on USA and Peacock pic.twitter.com/45EvCR4K8l
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) September 1, 2024
Ekkor azt lehetett gondolni, hogy ez Power nagy lehetősége. A Penske pilótájának ráadásul elég jó volt a tempója, szóval úgy tűnt, hogy a nashville-i szezonzárón teljesen nyitott lesz a bajnoki cím sorsa. Ám közbeszólt Christian Rasmussen, aki falba lökte Graham Rahalt (amire egyébként utóbbi látványosan reagált).
Trouble for @GrahamRahal!
The No. 15 spins into the wall after contact from @ChristianR_DK.
📺: #HyVee250s – Race 2 on USA and Peacock pic.twitter.com/xoOrdvZlXe
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) September 1, 2024
Az újraindítás után pedig Power túl sokat akart, és senkitől sem zavartatva megperdült. Az autója nem sérült meg, de így is csak a tizedik helyen tudott befutni, miközben Palou a sok kieső miatt tizenkilencedik lett. A Chip Ganassi Racing versenyzőjének előnye így is csökkent, de jóval kevesebbet, mint amire a viadal elején számítani lehetett: jelenleg 33 pont a különbség kettejük közt.
THERE GOES @12WillPower ON THE RESTART!
📺: #HyVee250s – Race 2 on USA and Peacock pic.twitter.com/xFa2Pm8cOR
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) September 1, 2024
Kissé mellékesen a második futamot McLaughlin nyerte meg. A „kiwit” csak Scott Dixon tudta valamennyire kihívni, de a végén teljesen megérdemelten az új-zélandi learatta az idei harmadik győzelmét.
One of the BEST oval battles of the season! 👀#INDYCAR // #HyVee250s pic.twitter.com/dl6a7iwpbH
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) September 4, 2024
A bajnoki harcra visszatérve: Palou később elmesélte, hogyan élte meg belülről az őt hátráltató problémát. „Semmit sem tudtam csinálni – nyilatkozta. – Egyszerűen teljesen leállt az autó, minden kikapcsolt. A rádión sem tudtam beszélni. Ezért ők [a csapattagok] sem tudták, hogy mi történik, nagyon frusztráló volt, mert egyedül voltam. Még a pályabírók sem tudtak segíteni, mert úgy éreztem, hogy »ember, beragadtam a negyedik fokozatba«.”
A Chip Ganassi Racing csapatmenedzsere, Barry Wanse később elárulta, hogy mi állt a háttérben. „Elektromos probléma volt, elment a feszültség az autóban – mondta Wanser a RACER-nek. – Le kellett »engednünk« az áramot, hogy aztán visszaálljon, majd újra kellett töltenünk. Viszont ez nem hozta helyre a dolgokat, és ekkor az akkumulátor megsérült. Emiatt ki kellett cserélnünk az akkumulátort, majd újra végigcsinálni az egész folyamatot.”
The No. 10 is in the garage.@AlexPalou's championship lead is down to single digits as they run. pic.twitter.com/Ul1bqocn0P
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) September 1, 2024
„Még nem tudjuk, hogy mi okozta, de nyilvánvalóan nagy a stressz és minden ilyesmi a [nemrég debütált] hibrid-rendszerrel kapcsolatban – tette hozzá. – Sajnos most negatívan hatott ránk, szóval majd kitaláljuk, mi történt, és így megyünk tovább Nashville-be.”
A Hy-Vee Milwaukee Mile 250 második versenyének teljes végeredményét ezen a linken találhatják meg.