back to top
hétfő, szeptember 16, 2024

Kiderült, hogyan orvosolták Álex Palouék az autó drámai hibáját, amit Will Power nem tudott kiaknázni

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A hétvégén duplafordulót tartottak az IndyCar mezőnyének Milwaukee-ban. Az első futamot Pato O’Ward, a másodikat pedig Scott McLaughlin nyerte meg. Utóbbi a listavezető Álex Palou autójának drámai megállásával kezdődött, de ezt a szintén a bajnoki címért küzdő Will Power nem tudta kihasználni, mivel saját hibájából megpördült. Később Palouék részletesen beszámoltak a problémáról.

- Reklám -

Nagy volt a forgalom a hétvégén a Milwaukee Mile Speedway környékén, ugyanis ekkor az IndyCar duplafordulójára került sor. A pole pozícióból Scott McLaughlin vághatott neki az első versenynek, amit az összeütközésük miatt Marcus Ericsson és Josef Newgarden sem tudott befejezni. Colton Herta átgurult ugyan a célvonalon, de abban nem volt sok köszönet, mivel a leeső kereke és az amiatt kapott büntetés következtében csak huszonkettedik lett, pedig korábban jó volt a tempója.

- Reklám -

A futam végén aztán Pato O’Ward örülhetett, aki domináns győzelmet aratott, hiszen 250-ből 133-ban ő állt az élen. A mexikói pilótának ez volt az idei harmadik diadala a Newgarden szezonnyitóról való kizárása miatt megkapottal együtt. Ki kell még emelni a harmadikként záró Conor Dalyt – aki a kirúgott Agustín Canapino helyét vette át –, aki a Juncos Hollinger Racing történelmének első IndyCar-dobogóját szerezte meg, emiatt pedig a leintés után még Will Power is gratulált neki.

- Reklám -

A bajnoki cím két fő esélye a második és az ötödik pozícióban futott be, Power – Álex Palou sorrendben. Az ausztrál pilóta így némileg zárkózott a címvédőre, de utóbbinak még mindig tetemes, 43 pontos előnye volt a második viadal előtt. Palou már korábban is leszögezte, hogy ha nem szorul rá, nem akar túl sokat kockáztatni.

Álex Palou felfedte a portlandi stratégiáját, állítása szerint nem szándékosan volt túl óvatos

A Hy-Vee Milwaukee Mile 250 első versenyének teljes végeredményét ezen, az összefoglalóját pedig ezen a linken találhatják meg.

A második futamon Josef Newgarden indulhatott az első helyről, de az idei Indy 500 győztese ekkor sem ért el a célig, mivel az ötödik körös újraindításkor a falba került. Azonban ennél még érdekesebb, hogy miért volt szükség újraindításra ilyen korán: Palou autója megállt a felvezető körön. A gépet ugyan visszatolták a bokszutcába, de ott csak hosszú idő után tudták ismét beizzítani, a gazdája így harminc kört kapott az élmezőnytől.

Ekkor azt lehetett gondolni, hogy ez Power nagy lehetősége. A Penske pilótájának ráadásul elég jó volt a tempója, szóval úgy tűnt, hogy a nashville-i szezonzárón teljesen nyitott lesz a bajnoki cím sorsa. Ám közbeszólt Christian Rasmussen, aki falba lökte Graham Rahalt (amire egyébként utóbbi látványosan reagált).

Az újraindítás után pedig Power túl sokat akart, és senkitől sem zavartatva megperdült. Az autója nem sérült meg, de így is csak a tizedik helyen tudott befutni, miközben Palou a sok kieső miatt tizenkilencedik lett. A Chip Ganassi Racing versenyzőjének előnye így is csökkent, de jóval kevesebbet, mint amire a viadal elején számítani lehetett: jelenleg 33 pont a különbség kettejük közt.

Kissé mellékesen a második futamot McLaughlin nyerte meg. A „kiwit” csak Scott Dixon tudta valamennyire kihívni, de a végén teljesen megérdemelten az új-zélandi learatta az idei harmadik győzelmét.

A bajnoki harcra visszatérve: Palou később elmesélte, hogyan élte meg belülről az őt hátráltató problémát. „Semmit sem tudtam csinálni – nyilatkozta. – Egyszerűen teljesen leállt az autó, minden kikapcsolt. A rádión sem tudtam beszélni. Ezért ők [a csapattagok] sem tudták, hogy mi történik, nagyon frusztráló volt, mert egyedül voltam. Még a pályabírók sem tudtak segíteni, mert úgy éreztem, hogy »ember, beragadtam a negyedik fokozatba«.”

A Chip Ganassi Racing csapatmenedzsere, Barry Wanse később elárulta, hogy mi állt a háttérben. „Elektromos probléma volt, elment a feszültség az autóban – mondta Wanser a RACER-nek. – Le kellett »engednünk« az áramot, hogy aztán visszaálljon, majd újra kellett töltenünk. Viszont ez nem hozta helyre a dolgokat, és ekkor az akkumulátor megsérült. Emiatt ki kellett cserélnünk az akkumulátort, majd újra végigcsinálni az egész folyamatot.”

„Még nem tudjuk, hogy mi okozta, de nyilvánvalóan nagy a stressz és minden ilyesmi a [nemrég debütált] hibrid-rendszerrel kapcsolatban – tette hozzá. – Sajnos most negatívan hatott ránk, szóval majd kitaláljuk, mi történt, és így megyünk tovább Nashville-be.”

A Hy-Vee Milwaukee Mile 250 második versenyének teljes végeredményét ezen a linken találhatják meg.