Alig három hete ért véget az IndyCar idei szezonja, a csapatok és pilótáik számára pihenésre azonban így is kevés idő maradt, hiszen tervszerűen az idei holtszezonban zajlik majd a jövő évben bevezetni kívánt hibrid-rendszer tesztelésének jelentős része.
Az IndyCarban évek csúszik a hibrid-motor bevezetése, most azonban úgy tűnik, hogy jövőre végre megérkezik a sorozatba. A most zajló tesztek során a jelenlegi, 2,2 literes ikerturbós V6-os motort olyan hibrid elemekkel egészítik ki, amelyek elég kisméretűek ahhoz, hogy ne kelljen jelentősen újratervezni az autó többi részét. A hibrid egység aktiválásakor 150 lóerővel toldja meg az elméletileg akár 700 lóerőt is leadni képes motor teljesítményét, hasonlóan az IndyCarban eddig jelenlévő push-to-pass nevű eszközhöz. A tesztek során a hibrid-rendszer újratöltésének különböző módjait próbálták ki, végül az automatizált fékenergia-visszanyerés lehet valószínűleg a befutó megoldás. Nehéz megjósolni, hogy végül milyenek lesznek a hibrid-motorral felszerelt autók a futamokon, az azonban elég biztosnak tűnik, hogy az autók hangja elég szórakoztató marad.
Augusztusban két napos tesztre került sor az IMSA és a WEC nézői által jól ismert sebringi pályán, ahol Scott Dixon és Will Power összesen több mint 1400 mérföldet (ami körülbelül 2250 kilométernek felel meg) tett meg egy Honda (Dixon – Chip Ganassi) és egy Chevrolet (Power – Penske) motoros autót is használva.
A tesztprogram a szezon vége után indult be igazán. Alig pár nappal a szezonzáró utánmár a World Wide Technology Raceway nevű (közismertebb nevén Gateway) 1,25 mérföldes oválpályán köröztek az autók, szeptember utolsó hétfőjén pedig az alabamai dombok között fekvő Barber Motorsport Parkban tették tiszteletüket a kiválasztott pilóták.
Ez utóbbi két tesztre a Chip Ganassi autójában már nem Scott Dixon, hanem Alex Palou kapott helyet. Az oválon tartott teszt után az idei szezonban második bajnoki címét megszerző spanyol pilóta pozitívan nyilatkozott a hibrid-rendszerről.
„Nagyon jó volt, őszintén szólva kissé meg is lepett. Ténylegesen jónak érződött, kifejezetten jó volt így az autó” – nyilatkozta Palou a Motosport.com-nak.
„Még mindig sok dolgot próbálgattunk, például a visszatöltést illetően, amit kisebbre és nagyobbra, automatára és manuálisra is állítottunk. Továbbra is próbáljuk összerakni az egészet, de őszintén, most is teljesen rendben volt. Nagy különbséget fog majd jelenteni vagy sem? Nem hiszem, hogy most képesek vagyunk a motor és az akkumulátor képességeit 100%-ban kihasználni, de ettől függetlenül erre egyenlőre még nem tudom a választ.”
Josef Newgarden szintén részt vett a tesztelési folyamatban, ő volt a Penske-csapat és ezzel együtt a Chevrolet másik képviselője Will Power mellett. Az idei Indy 500-győztes a Barber Motorsport Parkban tartott teszt alkalmával osztotta meg véleményét a sajtóval.
„Egyértelműen látható a fejlődés. Még mindig sok munka van hátra, de a jövő évre már máshogy fog festeni” – mondta el a Tennessee-i származású versenyző.
„Teljesen más ez, mint az, amit eddig csináltunk. Még mindig tart a fejlődési folyamat, és ezzel azt is mondom, hogy még mindig nem lehet tudni, hogy ténylegesen milyen módon is fog megvalósulni, hogy pontosan mi is lesz a végeredmény. Szerintem ez a kérdés még nincs eldöntve, de azután, hogy vezettem az autót, és egyáltalán, hogy idáig eljutottunk, azt gondolom, hogy érdekes lesz valami újdonságon dolgozni, egy új eszköz tökéletesítésével és tesztelésével foglalkozni.”
Newgarden ezután a rendszer használatára is kitért, hogy ezzel próbáljon tisztázni pár kérdést, amelyek mindenkiben felvetődhetnek, hiszen a tervek szerint az autók már a hibrid hajtással felszerelve gurulnak majd ki St. Petersburgben március 24-én sorra kerülő szezonnyitóra.
„Minden máshoz hasonlóan, ezt is használni kell és úgy meghatározni a vonatkozó szabályokat. Lehetséges például az is, hogy az történik majd, ami a push-to-pass esetében, amelyet eredetileg csak 10 alkalommal lehetett bekapcsolni, aztán ez hirtelen 200 vagy 150 másodpercre nőtt, aminek a beosztása teljesen a te belátásodra volt bízva. Azt gondolom, hogy időre és tanulásra van szükség ahhoz, hogy megtaláljuk a hibrid komponens beépítésének legjobb módját . Ezen kívül sok visszajelzésre van szükség, különféle pilótáktól, különféle csapatoktól, és ezekre támaszkodva a szabályozó testület és a gyártók majd megpróbálhatják kitalálni, hogy milyen módon alkalmazzuk a hibrid-rendszert ahhoz, hogy a végeredmény ténylegesen a sport hasznára váljon.”