Colton Herta nyerte az év legizgalmasabb futamát, káosz a köbön Indianapolisban

Dátum:

Nehéz szavakkal leírni, hogy mi minden történt az Indianapolis épített pályás futamán. Colton Herta örülhetett a végén.

- Reklám -

Komoly esőzés után Will Power vezetésével rajtolt el az IndyCar mezőnye az indianapolisi épített pályás futamon. Alex Palou, Pato O’Ward és Josef Newgarden is megelőzte Will Powert az első körben, végül az Arrow McLaren SP pilótájának, O’Ward-nak sikerült az élre állnia.

- Reklám -

Colton Herta és Takuma Sato rögtön a futam elején kilátogattak a pitbe, hogy lecseréljék a kötelező jelleggel felszerelt esőgumikat slickekre. Ezzel ők ketten el is indítottak egy lavinát, egy körrel később ugyanis, a negyedik körben, már a mezőny nagy része is meglépte ugyanezt. A kiállások után Herta a 14. helyről a másodikra ugrott előre, majd megelőzve O’Ward-ot, át is vette a vezetést.

Kyle Kirkwood és Alex Palou is megforgott, utóbbi pedig nagyon rossz helyen le is fulladt a Hondával, így körhátrányba került és egy sárga zászlós megszakítást is előidézett.

- Reklám -

Érkeztek a balesetek

Jack Harvey és Josef Newgarden autója összeért, aminek következtében Newgarden defektet kapott és félrehúzódva le is állította az autóját. Az incidens előtt Alexander Rossit tessékelte odébb Newgarden, akkor bújt be autója mellé Harvey, de miután Rossi kifelé terelte a Penske pilótáját elfogyott a hely.

Az újraindítást követően Rinus VeeKay csúszott le az útról, majd visszaesett a pályára, akit az érkező Devlin DeFrancesco nem tudott kikerülni, így összementek és újabb sárga következett.

A 25. körben kapta meg a mezőny újból a zöld zászlót, az élen továbbra is Colton Herta haladt, őt pedig a két AMSP autó követte, Pato O’Ward és Felix Rosenqvist sorrendben. Josef Newgarden 15 kör hátrányban visszatért a pályára, miután megszerelték autóját.

Megkezdődött a taktikai csata

A 32. kör végén kezdődtek meg az újabb kiállások, Colton Herta, Takuma Sato és Scott McLaughlin érkeztek elsőnek. Fontos taktikai harc zajlott, hiszen újabb esőzésekre lehetett számítani és szinte biztos volt, hogy az előre kiírt távot nem tudják majd teljesíteni a versenyzők.

Dalton Kellett a 36. körben a falig csúszott, ezzel szinte teljesen egyidőben az üzemanyagból kifogyó Scott Dixon araszolva haladt a pitben, amivel rengeteg időt veszített. Végül szerelőinek segítségével sikerült csak eljutnia a pithelyéig. Újabb sárga zászlós megszakítás következett, mivel Kellett autója nem mozdult.

Szemerkélni kezdett az eső, Alexander Rossi, Devlin DeFrancesco és Alex Palou pedig esőgumira váltottak még a sárga zászlós periódus alatt. Marcus Ericsson és Kyle Kirkwood haladtak az élen az újraindításnál, miután ők még mindig nem jártak második alkalommal a pitben. Rögtön a zöld jelzés után a két előkelő helyen álló AMSP pilóta összement, Rosenqvist előtt az első kanyarban keresztbe állt csapattársa Pato O’ward, a svéd pedig nem tudta elkerülni az ütközést.

Nem alakult jól az esőgumival próbálkozóknak az újrarajt, a pálya még nem volt elég nedves ahhoz, hogy jobban működjenek, mint a slick abroncsok. Colton Herta visszavette korábbi első helyét Marcus Ericssontól, aki még mindig nem látogatott a pitbe másodszor. Scott McLaughlin a remek stratégiai döntésnek köszönhetően, miszerint kitartottak a piros slickek mellett egészen a 2. helyre ugrott előre.

Nem jön az eső

Alexander Rossi az 50. körben kapta azt rádióüzenetet csapatától, hogy újra kerékcserére várják, hiszen mégsem érkezett meg a várt zápor. Rossi ezért körhátrányba került.

Jack Harvey nemes egyszerűséggel leterelte a pályáról Romain Grosjeant. „Mekkora egy idióta! Ez egy idióta!” – üvöltötte a rádión Grosjean. Harvey nem várt sokat újabb akciójával, egy körrel később Will Powert is leszorította.

Veszélyes megforgást produkált a hétszeres NASCAR bajnok Jimmie Johnson, éppen az élen álló Colton Herta előtt állt keresztbe autójával. Herta sikeresen elkerülte az ütközést.

Az újabb sárga alatt gyakorlatilag a teljes élmezőny kilátogatott a pitbe. Elsőként Scott McLaughlin tért vissza a pályára, mögötte Colton Herta és Pato O’Ward haladt.

Senki sem tudta mi a jó választás

Az időjárás folyamatosan játszott a csapatokkal, hol jobban, hol pedig kevésbé esett eső. Az élmenők a piros, azaz a lágyabb keverékű slick gumik mellett döntöttek. Ez azonban nem tartott sokáig, ugyanis még az újrarajt előtt jópáran újra kilátogattak a pitbe, hogy mégis esőgumira váltsanak. McLaughlin, O’Ward, Illott és Grosjean maradt csak a slickeken.

Teljes a káosz, még mindig nem rajtolt újra a mezőny, mikor Calum Illott is úgy döntött, hogy mégis esőgumira vált. Colton Herta és Romain Grosjean is megforgott a biztonsági autó mögött.

McLaughlin indíthatta volna újra a futamot, de közvetlenül a rajt előtt megforgott a slickeken, így O’Ward állt az élre. A zöld jelzést követően a harmadik helyen álló Colton Herta hihetetlen elszántsággal, rögtön két előzést is bemutatva átvette a vezetést.

Nem tartott sokáig McLaughlin slickeken való körözése, szinte egyből megforgott. Pato O’Ward továbbra is kitartott a piros keverék mellett az időközben bejelentett időlimitre játszva, feltételezve, hogy újabb sárga érkezhet a kaotikus körülmények miatt. Nála sem igazán vállt be ez a taktika, McLaughlinhoz hasonlóan ő is megpördült még a sárga alatt. O’Ward az újrarajt előtt esőgumira váltott.

6 perc volt hátra, amikor újra elengedték a mezőnyt. Takuma Sato mutatott be egy remek előzést, Castronevest átlépve már a 7. helyen autózott a japán. Borzasztó látási viszonyok között zajlott a futam, de ez nem tartotta vissza a versenyzőket attól, hogy óriási csatákat vívjanak egymással.

Marcus Ericsson megelőzte Conor Dalyt, ezzel a negyedik helyre kapaszkodott vissza. Az élen Colton Herta haladt, őt Simon Pagenaud és Will Power követték. Az előkelő 7. helyen állt Juan Pablo Montoya (aki az Indy 500-ra való felkészülés jegyében indult ezen a futamon), mikor autójával megcsúszott és a falnak csapódott. Érkezett az újabb, de egyben utolsó sárga zászlós megszakítás, majd leintették a versenyt.

Colton Herta nyerte ezzel az indianapolisban rendezett káoszfutamot, Simon Pagenaud és Will Power fértek még fel a képzeletbeli dobogóra. Power így átvette a vezetést a bajnokságban, hiszen az összes eddigi futamon a legjobb ötben végzett. Ahogy egy korábbi podcast epizódunkban is utaltunk rá, komoly bajnokesélyesként kell számolni vele.

Indianapolis GP – Nem hivatalos végeredmény