A Dallara új alkatrészeket készít a 2023-as szezonra az első futóművekhez, amivel az autók és a versenyzők épségét segíti. A kocsik jobban bírják majd az ütközéseket, a kézsérülések kockázata pedig csökken.
A RACER beszámolója szerint az első felfüggesztésnél a kormánykar kialakítása változik meg a kerékösszekötőhöz kapcsolódó résznél, vékonyabb lesz, így az jelentős erőhatás esetén törés helyett nagyobb valószínűséggel csak meghajlik. Mindez kihúzhatja a pácból azokat, akik koccannak a fallal vagy egy másik autóval, a korábbinál jobb esélyeik lesznek a futam folytatására.
Az új elemek használata kötelező lesz az oválokon, a többi pályán mindenki szabadon dönthet arról, felszereli-e. „Én mindenhol javaslom a használatát, mert úgy gondolom, a hüvelykujj- és csuklósérülések kockázatát is mérsékli – magyarázta az IndyCar aerodinamikai részlegének vezetője, Tino Belli az újítás további hasznát. – A kormánykerékre csapódó erő kevésbé lesz durva.”
Messzire nem kell visszamenni az időben, hogy példát találjunk a merev, az erőhatásokat kevésbé elnyelő kormányrendszerből eredő kézsérülésre: 2022-ben Szato Takuma járt így, de 2018-ban az Indy Lights-ban Colton Hertának is lett baja emiatt.
Az új alkatrész tehát legkésőbb a második versenyen, Texasban minden autón debütál, de egyesek már a szezonnyitón, St. Petersburg-ben kipróbálhatják.
A hátsó kerekeknél is lesz változás
Szintén változást jelent a 2023-as szezonra, hogy megerősítik a hátsó kerekek köteleit, amelyek azt hivatottak szolgálni, hogy a baleseteknél ne repüljenek el a kerekek veszélyes helyzetet okozva. A rögzítőkötelet alkotó szálak számát 60%-kal bővítik és a színéből azt is meg tudják állapítani a szakemberek, hogy az élettartamával hogy áll.